بایدن از بازگشت به برنامه اتمی ایران سخن گفت

© AFP 2023 / Angela Weissبایدن از بازگشت به برنامه اتمی ایران سخن گفت
بایدن از بازگشت به برنامه اتمی ایران سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بار دیگر بر موضع خود در مورد بازگشت به برنامه اتمی ایران " برجام" تاکید کرد و در عین حال آن را کاری دشوار دانست.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا  در مصاحبه با روزنامه New York Times در ارتباط با به بازگشت به برنامه اتمی ایران "برجام" که قبلا در مقاله‌ای در مورد آن تبصره نموده بود، سخن گفت.

بایدن در آن مقاله نوشته بود: اگر ایران به تعهدات برنامه اتمی خود بازگردد، آمریکا بار دیگر به این توافق می پیوندد و تحریم های ضد ایرانی را لغو می کند.

جمهوری اسلامی ایران نیز همواره اعلام کرده است در صورت بازگشت آمریکا به برنامه اتمی  و اجرای تعهدات از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از  سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

 بایدن: بی کفایتی ترامپ منجر به تشدید درگیری با ایران شد   - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: بی کفایتی ترامپ منجر به تشدید درگیری با ایران شد

به نوشته نیویورک تایمز، دیدگاه بایدن و تیم امنیت ملی اش این است که به محض اینکه توافق اتمی از سوی هر دو طرف (تهران و واشنگتن) به اجرا گذاشته شود، باید به صورت خیلی کوتاه، دور مذاکراتی برای طولانی کردن مدت محدودیت تولید مواد قابل شکافت در ایران و بررسی فعالیت های منطقه ای تهران، انجام شود.

بایدن در بخشی از این مصاحبه ، به موضوع موشکی ایران اشاره کرد و با طرح برخی ادعاها در این باره، در عین حال اذعان کرد: واقعیت این است که بهترین راه برای دستیابی به ثبات در منطقه، پرداختن به برنامه اتمی(ایران) است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سال 2018 به طور یکجانبه از برنامه اتمی خارج شد و تحریم های شدیدی  را علیه ایران اعمال کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала