ترامپ: دیوان عالی آمریکا واقعا ما را ناامید کرد

© AFP 2023 / Andrew Caballero-Reynoldsترامپ: دادگاه عالی آمریکا واقعا ما را ناامید کرد
ترامپ: دادگاه عالی آمریکا واقعا  ما را ناامید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کنونی آمریکا تصمیم دیوان عالی آمریکا مبنی بر رد دادخواست تگزاس در مورد ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اقدام به دور از شجاعت و ناعادلانه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده گفت كه دیوان عالی با رد رسیدگی به دادخواست تگزاس كه نتایج انتخابات ریاست جمهوری گذشته را در چندین ایالت به چالش می كشد ، وی و طرفدارانش را ناامید كرد.

ترامپ در  حساب کاربری توییتر خود نوشت: "نه حکمت، و نه هم شجاعت! دیوان عالی کشور ما را واقعاً ناامید ساخت".

رئیس جمهور آمریكا خاطرنشان كرد كه این دادخواست "بدون توجه به دلایل طرح آن" "منتفی شد". وی از طرفداران خود خواست كه به مبارزه ادامه دهند.  

دادگاه عالی آمریکا درخواست ایالت تگزاس و ستاد انتخاباتی رئیس جمهور این کشور را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات در 4 ایالت آمریکا مردود اعلام کرد. هر سه قاضی از سوی دونالد ترامپ در این دادگاه منصوب شده اند که هر سه همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا، با درخواست ایالت تگزاس و همچنین ستاد انتخاباتی ترامپ مخالفت کردند.

دادگاه عالی پنسیلوانیا دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
دادگاه عالی پنسیلوانیا دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرد

دادخواست تگزاس که مورد حمایت 17 ایالت دیگر جمهوری‌خواه قرار گرفته بود، از دیوان عالی آمریکا می‌خواست با تعویق نشست برگزینندگان که قرار است در دوشنبه، رئیس جمهوری بعدی آمریکا را به طور قطعی تعیین کنند، آرای چهار ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا را باطل اعلام کنند.

 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر برگزار شد، امادونالد ترامپ با طرح صدها دادخواست در دادگاه‌های محلی و ایالتی  نتایج آراء و شکست در انتخابات را نپذیرفته است و تا کنون  امیدوار بود که بتواند با اعمال نظر با توجه به اینکه سه قاضی دیوان عالی در دولت او و با معرفی وی منصوب شدند، رای این دیوان را به نفع خود داشته باشد.

اما دیوان عالی نشان داد که هم در پرونده مربوط به پنسیلوانیا که جمهوری‌خواهان خواستار ابطال روند انتخابات پستی بودند و هم در پرونده دادخواست تگزاس، علایق سیاسی خود را دخیل نمی‌داند.

در حال حاضر، جو بایدن با کسب 306 رای الکترال در برابر 232 رای الکترال دونالد ترامپ، به برتری دست یافته است و در حال معرفی کابینه و مقامات آتی آمریکا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала