مهم‌ترین اقدام بایدن در پست ریاست جمهوری اعلام شد

© AP Photo / Andrew Harnikبایدن مهم‌ترین اولویت کاری خود در پست ریاست جمهوری را اعلام کرد
بایدن مهم‌ترین اولویت کاری خود در پست ریاست جمهوری را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جو بایدن ، نامزد دموکرات ، با کسب 270 رای الکترال مورد نیاز برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مهم‌ترین اولویت خود را به عنوان رئیس جمهور اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، پیروز انتخابات آمریکا،  پس از نهایی شدن نتایج رأی گیری رسمی در مجمع برگزینندگان و اعلام پیروزی خود بر دونالد ترامپ، از مردم آمریکا خواست متحد شوند.

جو بایدن در سخنانی بعد از تایید به عنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: که اولین کاری که او در این مقام در برابر خود قرار داده است، مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا- واکسیناسیون و بهبود اقتصادی. ایالات متحده است.

پیروزی بایدن رسما تایید شد - اسپوتنیک افغانستان
پیروزی بایدن رسما تایید شد

وی با بیان اینکه دولت وی مجبور به مهار شیوع بیماری و جبران عواقب آن است ، گفت: واکسیناسیون جمعیت و کمک مالی به آمریکایی های نیازمند، از اولویت های کاری وی است.

وی خاطرنشان كرد كه انتخابات عادلانه بود و مردم را به وحدت فراخواند.

او در ادامه  گفت، در این نبرد برای روح آمریکا، دموکراسی پیروز شد. اکنون زمان آن است که ورق را برگردانیم، همانطور که در طول تاریخ انجام داده‌ایم؛ متحد شویم.

او گفت: شعله دموکراسی مدت‌ها پیش در این کشور روشن شده است. اکنون می‌دانیم که حتی یک همه‌گیری یا سوءاستفاده از قدرت نمی‌تواند آن شعله را خاموش کند.

در رای گیری دوشنبه جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب با عبور از حدنصاب 270 رای الکترال، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

جو بایدن مطابق پیش‌بینی‌ها، در مجموع  306 رای از آرای الکترال را ازآن خود کرد و دونالد ترامپ نیز با کسب 232 رای الکترال، باید 20 جنوری کاخ سفید را ترک کند. به این ترتیب عملا هیچ یک از نمایندگان کالج انتخاباتی بر خلاف آرای مردمی رای ندادند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد و سه روز بعد رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که جو بایدن حد نصاب 270 رای کالج انتخاباتی را، که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لازم است، کسب کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала