پمپئو بار دیگر روسیه را "تهدید واقعی" دانست

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو بار دیگر روسیه را "تهدید واقعی" دانست
پمپئو بار دیگر روسیه را تهدید واقعی دانست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده بار دیگر در اظهاراتی روسیه را یک "جالش واقعی" برای فضای سایبری عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، بدون ارائه هیچگونه توضیحاتی در خصوص هک شدن نهادهای دولتی آمریکایی از سوی  روسیه گفت، روسیه "چالش" آمریکا در فضای مجازی است.

از وزیر امور خارجه آمریکا در یک برنامه رادیویی، در مورد "تجاوز روسیه" در فضای سایبری با توجه به حملات اخیر به نهاد های آمریکایی سوال شد.

پمپئو در پاسخ گفت: "من مطمئن نیستم که آنها (روسیه) تهاجمی تر شده. این چیزی دائمی است. تلاش های روسیه برای استفاده از پتانسیل سایبری علیه ما در ایالات متحده، به طور دایم ادامه دارد، در حالی که من شش سال در کنگره بودم و اکنون شش سال در دولت، و این مدت مدیدی است که من شاهد بودم".

وی در این گفتگو بار دیگر روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد.  

گزارش رویترز از دسترسی «هکرهای روسی» به ارتباطات داخلی امنیت ملی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
گزارش رویترز از دسترسی «هکرهای روسی» به ارتباطات داخلی امنیت ملی امریکا

پمپئو در ادامه گفت: "آنها سعی کردند در انتخابات ما در سالهای 2008 ، 2012 و 2016 مداخله کنند. ما در سال 2020 کار بهتری انجام دادیم. این یک چالش واقعی است. ما روسها را وادار به پرداخت هزینه کردیم. ما از آنها خواستیم که این فعالیت مخرب را متوقف کنند. اما آنها یک چالش واقعی هستند".

پیشتر منابع خبرگزاری رویترز از دسترسی تیمی از هکرها که «گویا برای دولت روسیه کار می‌کنند» به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی امریکا خبر داده است.

دولت ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه(13 دسامبر) اعلام کرد پس از انتشار گزارش‌های رسانه‌ای درباره حملات سایبری از سوی یک دولت خارجی که خزانه‌داری آمریکا و وزارت بازرگانی این کشور را هدف قرار داده بود، در حالت آماده باش قرار گرفته است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که این حمله سایبری توسط هکرهای دولت روسیه انجام شده است. در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن ادعای دست داشتن این کشور در حمله سایبری به خزانه‌داری آمریکا را رد کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه، درباره اظهارات در مورد حملات هکرها به وزارت خزانه داری آمریکا گفت که روسیه هیچ ارتباطی با آن ندارد و همچنین یادآور شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه پیشنهاد همکاری در زمینه امنیت سایبری را داد اما پاسخی از طرف آمریکایی دریافت نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала