روسیه: آمریکا اکنون "جنگ ویزا" را آغاز کرده است

© AFP 2023 / Shawn Thewروسیه: آمریکا اکنون "جنگ ویزا" را آغاز کرده است
روسیه: آمریکا اکنون جنگ ویزا را آغاز کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در ایالات متحده اعلام کرده که آمریکا اکنون به طور عمدی "جنگ ویزا" را براه انداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا ضمن ابراز نظر در خصوص مقاله اخیر روزنامه واشنگتن پست که در آن ، با استناد به وزارت امور خارجه ایالات متحده ، گزارش شده بود، که سفارت آمریکا در مسکو "با کمبود کارمند و کار زیاد" مواجه است، زیرا هر ویزای دیپلماتیک برای روسیه به "مذاکرات طولانی مدت" نیاز دارد، گفت: "اکنون ایالات متحده "جنگ ویزا" را با روسیه آغاز نموده است.

دو کنسولگری آمریکا در روسیه بسته شدند - اسپوتنیک افغانستان
دو کنسولگری آمریکا در روسیه بسته شدند

به ویژه گفته می شود که ایالات متحده قادر به دریافت ویزا برای متخصصانی نیست که باید برای ترمیم لیفت های از کاربازمانده و سیستم های اعلام حریق به سفارت سفر کنند. علاوه بر این، گفته می شود دیپلمات های عالی رتبه مجبور به پاک کردن برف و کار با مواد ضد عفونی کننده هستند.

همانطور که در سفارت روسیه اشاره شد ، این اطلاعات با وضعیت واقعی امور مطابقت ندارد.

نمایندگی دیپلماتیک روسیه گفت: "ما می خواهیم بار دیگر یادآوری كنیم كه مسئولیت" بن بست ویزا " كاملاً به عهده طرف آمریكایی است. این ایالات متحده بود كه به اصطلاح" جنگ ویزا "را آغاز كرد.

تأكید شده است كه هنگام مبادله ویزای خارجی، زمانی كه كارمندان مأموریتهای خارجی روسیه فقط در صورت صدور ویزا برای كارگران آمریكایی اجازه ورود دریافت می كنند؛ واشنگتن این رویه را به مسكو تحمیل كرد.

پیش از این در مورد تعطیلی سرکنسولگری آمریکا در ولادی وستوک و تعلیق کار دفتر نمایندگی در یکاترینبورگ روسیه خبلر داده شد. وزارت امور خارجه ایالات متحده در اینن خصوصث توضیح داد که این اقدام به دلیل امنیت عملیات نمایندگی دیپلماتیک آمریکا است. خاطرنشان می شود که هیچ اقدامی در مورد مأموریت های روسیه در ایالات متحده برنامه ریزی نشده است.

سفارت آمریکا در مسکو گفت چنین تصمیمی در رابطه با بهینه سازی کار نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا در روسیه اتخاذ شده است. وزارت امور خارجه محاسبه کرده است که بستن کنسولگری در ولادی وستوک 3/2 میلیون دالر در سال صرفه جویی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала