واکنش مسکو به سخنان اخیر ضد روسی پمپئو

© Sputnik / Kirill Kallinikovواکنش روسیه به سخنان اخیر ضد روسی پمپئو
واکنش روسیه به سخنان اخیر ضد روسی پمپئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه به سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مورد برخورد خشن و سخت‌گیر بودن دولت ترامپ نسبت به مسکو واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه دولت ترامپ، در توییتر خود روز یکشنبه (3جنوری)  با تقدیر از رویکرد دولت ترامپ نسبت به روسیه، گفت که هیچ دولتی در آمریکا به اندازه این دولت در برابر مسکو سرسخت نبوده است.

وی در توییتی نوشت: «روسیه، روسیه، روسیه ... بیایید در میان این جار و جنجال در مورد روسیه حرف بزنیم. هیچ دولتی به اندازه ما در مورد روسیه سرسخت نبوده است. تمام. واقعیت‌ها را ببینید.»

در پاسخ ، دستگاه دیپلماسی روسیه در صفحه رسمی خود در توییترنقاشی "عقب نشینی ناپلئون" از  آدولف نورتن را منتشر و آن را با بیانیه ای کنایه آمیز همراه کرد.

در این پست آمده است: "بچه های شجاع، همینطور ادامه دهید...

سیاستمداران آمریکایی مرتباً اظهارات ضد روسیه را مطرح می کنند. پیش از این وزیر امور خارجه ایالات متحده  مسکو را دشمن اصلی واشنگتن خواند.

روسیه در واکنش گفت، چنین اظهاراتی به حل مشكلات داخلی آمریكا كمك نمی كند و رفتار پمپئو با "تب ضد روسیه" مقایسه شد.

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در چند سال اخیر روسیه را به تلاش برای دخالت در روند انتخابات در آمریکا و حملات سایبری به شبکه‌های کامپیوتری بخش‌های دولتی و خصوصی متهم کرده است.

در جدیدترین مورد، مقام‌های آمریکا اواخر ماه گذشته گفتند هکرها از روش‌های متنوع و گسترده‌‌ای برای حمله به سامانه‌های دولتی استفاده کرده‌اند و مایک پمپئو دخالت روسیه در آن را «کاملا واضح» دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала