کرزی: از عملکرد و سیاست‌های حکومت پاکستان شکایت داریم

© Photo / Hamid Karzaiحامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
به باور رییس جمهور

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک افغانستان درمورد روابط افغانستان با پاکستان اظهار نظر نموده، عملکرد و سیاست‌های دستگاه حکومتی پاکستان را دلیل تقویت افراطیت خواند.

آقای کرزی در جواب به اینکه آیا در وضعیت امروزی، پاکستان برای افغانستان دوست است یا دشمن، گفت: "ما ابدا یک کشور همسایه خود را که با او ارتباطات عمیق و عظیم مردمی داریم و کشوری که با افغانستان، مردمش با آغوش باز استقبال کرده و مهمان نوازی کردند برای چندین دهه، ما او کشور را ابدا دشمن خطاب نمی‌کنیم".

وی در ادامه افزود: "ما از عملکرد ها و سیاست های دستگاه حکومتی پاکستان شکایت داریم و کوشش به اصلاح اش داریم. با کشور پاکستان و مردم پاکستان مردم افغانستان بهترین رابطه دارند و ما مشکور هستیم از مهمان نوازی عظیم مردم پاکستان و ممنونیت ما ناپایان است. ولی در عین حال از عملکرد‌ها و سیاست های دستگاه حکومتی پاکستان که باعث تقویت افراطیت شد".

رییس جمهور پیشین افغانستان این اظهارات را پس از برگزاری نشست مسکو برای صلح افغانستان بیان داشت.

قابل ذکر است که نشست "ترویکای توسعه‌یافته" به تاریخ ۱۸ مارچ در شهر مسکو با اشتراک هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی افغانستان، نمایندگان ویژه روسیه، امریکا، چین، پاکستان، قطر و همچنان هیئت دفتر سیاسی گروه طالبان در دوحه، برگزار شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала