واشنگتن بار دیگر مسکو را مقصر شکست‌اش در افغانستان دانست

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Returning to base Американские военнослужащие возвращаются на базу после патрулирования территории возле города Калат, Афганистан
Американские военнослужащие возвращаются на базу после патрулирования территории возле города Калат, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
امریکا به اشکال مختلف روسیه را متهم به ناکامی هایش می داند و حالا ادعا دارد که گویا روسیه در مقابل قتل هر سرباز امریکایی در افغانستان، به طالبان پول پاداش می پردازد.

به گزارش اسپوتنیک، اداره ریاست جمهوری امریکا قبلاً اعلام نموده بود که از تاریخ اول ماه می تا 11 سپتامبر نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید. گفته شد که خروج نیروهای امریکا با همآهنگی متحدین و پارتنر های شان صورت می گیرد.

برنامه‌های امریکا برای نیروهایش پس از خروج از افغانستان مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
برنامه‌های امریکا برای نیروهایش پس از خروج از افغانستان مشخص شد

عودت نیروهای پولند از افغانستان –همیشه خبر خوش و بخصوص بعد از ختم ماموریت نظامی می باشد.

وی تذکر داد که نیروهای پولند در جریان 20 سال در افغانستان وظیفه خود را انجام دادند.

وزیر دفاع پولند افزوده گفت که عودت نیروها در ماه می آغاز و بعد از 20 سال به شکل سمبولی به تاریخ 20 سپتامبر که مصادف به روز حمله تروریستی بزرگ به مرکز تجارتی بین المللی است، خاتمه میابد.

وزیر خارجه امریکا در بخش دیگر از سخنانش، از تلاش‌ها برای برگزاری نشست ترکیه نیز اطمینان داد: "لمیدوار هستیم که تلاش‌های سیاسی در استانبول آغاز شوند و بتوانیم هر چه زود تر یک پاسخ را از طالبان نیز برای شرکت شان داشته باشیم و ما برای برگزاری این نشست آماده‌گی گرفته‌ایم".

نشست دوحه که قرار بود به تاریخ شانزدهم ماه جاری میلادی برگزار شود، اکنون با ده روز تأخیر در 24 اپریل برگزار می‌شود.

طالبان گفته‌اند تا زمانی‌که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند، آنان در هیچ نشستی که دربارۀ صلح افغانستان باشد شرکت نخواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала