امریکا، اجازه استقرار نیروهای خود را در اوزبیکستان و تاجیکستان ندارد

© Photo / Public domain/ U.S. Navy/ Shawn Hussongامریکا، اجازه استقرار نیروهای خود را در اوزبیکستان و تاجیکستان ندارد
امریکا، اجازه استقرار نیروهای خود را در اوزبیکستان و تاجیکستان ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
عضو شوید
به دلیل، توافق میان این دو کشور به خصوص روسیه، امریکا نیروهای خود را از افغانستان به تاجیکستان و اوزبیکستان فرستاده نمی‌تواند.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور دولاتسکی، معاون اول رئیس کمیته مجلس روسیه در امور کشورهای مشترک المنافع، به خبرنگاران گفته است که به دلیل توافق این دو کشور (تاجیکستان و اوزبیکستان) با روسیه از جمله در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی و اقتصادی اوراسیا، امریکا قادر نخواهد بود نیروهای خود را که از افغانستان خارج شده اند در اوزبیکستان و تاجیکستان مستقر کند.

کارشناس: خروج نیروها از افغانستان نفوذ امریکا را کاهش خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
کارشناس: خروج نیروها از افغانستان نفوذ امریکا را کاهش خواهد داد

وی گفت: "درباره استقرار نیروهای امریکایی به این کشورها حتی صحبت نخواهد شد، به دلیل توافق این دو کشور (تاجیکستان و اوزبیکستان) با روسیه از جمله در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی و اقتصادی اوراسیا، استقرار نظامی کشورهای دیگر به این مکان‌ها کار ساده نخواهد بود." وی افزود که امریکا این آرزو را باید از سر بیرون کند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مهلت خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را 11 سپتامبر امسال - بیستمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر 2001 - تعیین کرده است.
اما خروج نیروهای آمریکایی در حالی است که خشونت‌ها در افغانستان به صورت بی‌سابقه افزایش یافته است و گروه طالبان حملات خود را علیه نیروهای امنیتی افغانستان تشدید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала