کابلوف: زود است که درباره تصرف افغانستان توسط طالبان نتیجه‌گیری کنیم

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: زود است که درباره تصرف افغانستان توسط طالبان نتیجه‌گیری کنیم
کابلوف: زود است که درباره تصرف افغانستان توسط طالبان نتیجه‌گیری کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه گفته است که برای نتیجه گیری درباره تصرف بیشتر افغانستان توسط طالبان خیلی زود است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور پوتین درامور افغانستان می‌گوید که نتیجه‌گیری در مورد تسخیر افغانستان ازسوی طالبان وقت است، طالبان برخی از ولسوالی‌ها را کنترول می‌کنند، نه مراکز ولایات را. دربرخی از مناطق هم نیروهای امنیتی افغان خود عقب نشینی می‌کنند.
آقای کابلوف گفت: از اینجا شروع می‌کنیم که طالبان برخی از ولسوالی‌ها را کنترول می‌کنند، بیشتر ولسوالی‌ها را حتی بدون درگیری پس از عقب نشینی نیروهای امنیتی افغانستان به تصرف خود میاورند."

روسیه نباید اجازه بازگشت رژیم طالبان را بدهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
روسیه نباید اجازه بازگشت رژیم طالبان را بدهد

نماینده رئیس جمهور پوتین گفت: نیروهای امنیتی افغان ولسوالی‌ها را به دست خود به طالبان تسلیم می‌دهند، نه اینکه طالبان به زور می‌گیرند بلکه ولسوالی‌ها به دست آنها می‌افتد."
وی تاکید کرده است که اکنون درباره سقوط 50 الی 60 ولسوالی صحبت می‌شود، بنابراین خیلی زود است که بگوییم طالبان کنترل کل خاک کشور را در دست دارند.
ضمیر کابلوف گفت: "در افغانستان حدود 300 ولسوالی وجود دارد، طالبان هیچ یک مراکز شهرها را تصرف نکرده اند. اکنون فصل جنگ است، من پیش از این نیز گفته بودم که جنگ بهاری طالبان با برنامه خواهد بود. اما اگر طالبان در این مدت حداقل یک یا دو مرکز ولایات را در اختیار بگیرند، می توان نتیجه گرفت. آنها هیچ کدام را نگرفتند. که نشان می دهد فرصت های محدودی نیز برای آنها وجود دارد."
این درحالیست که وی پیش از این گفته بود که پس از تصمیم اخیر امریکا مبنی بر به تاخیر انداختن خروج نظامیانش از ماه مه تا سپتامبر طالبان حملات بهاری مرگبار خود را آغاز خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала