احمد مسعود به متقی: اگر مساله‌ی زور و جنگ باشد، شما ما را می‌شناسید

© Photo / FB / Sameer Bedrudاحمد مسعود به متقی: اگر مساله‌ی زور و جنگ باشد، شما ما را می‌شناسید
احمد مسعود به متقی: اگر مساله‌ی زور و جنگ باشد، شما ما را می‌شناسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت ملی پنجشیر به عضو رهبری طالبان گفته است که ز طریق گفت‌وگو و تفاهم متوانیم بنای یک افغانستان آزاد را بگزاریم.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر سیاسی احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی پنجشیر، با نشر خبری گفته است که احمد مسعود با امیر خان متقی، تلفنی صبحت کرده است.
آقای مسعود در گفتگو با متقی گفته است که بنای یک افغانستان ازاد، مستقل و مرفه، تنها از طریق گفت‌وگو و تفاهم بدست آمده می‌تواند.

احمد مسعود: طالبان از مذاکرات صلح امتناع کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
احمد مسعود: طالبان از مذاکرات صلح امتناع کردند

رهبر جبهه مقاومت به این عضو طالبان گفته است: "اگر مساله‌ی زور و جنگ باشد، شما ما را می‌شناسید. من پسر همان پدر هستم که برای دفاع از سرزمین و مردم تا سرحد فدا کردن جانش پیش رفت. در مقاومت ما شک نداشته باشید. ما برای پنجشیر نه بلکه برای افغانستان و باورها و ارزش‌های ما خواهیم جنگید.
این درحالیست که ساعات پیش، تلویزیون العربیه گزارش داده بود که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) گفته اند که به احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی پنجشیر، چهار ساعت فرصت دادند تا تسلیم شود.
طبق گزارش، طالبان چهار ساعت به احمد مسعود فرصت دادند تا ولایت پنجشیر را تسلیم کند. طالبان اعلام کردند که آماده آغاز تصرف این ولایت جایی که احمد مسعود و امرالله صالح، رئیس‌جمهور خودخوانده افغانستان در آن حضور دارند، هستند.
پیشتر، جبهه مقاومت ملی گفته بود که روابط خود را با طالبان حفظ کرده و آماده است تا با آنها یک دولت فراگیر در افغانستان تشکیل دهد. طالبان به نوبه خود از سفارت روسیه خواستند به رهبران این جبهه در ولایت پنجشیر اعلام کنند که طالبان می خواهد با آنها به توافق سیاسی برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала