عربي Sputnik
روستوف-نا-دونو
به روستوف-نا-دونو شهر جنوبی روسیه، محل برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 خوش آمدید

شهر روستوف-نا-دونو در سال 1749 در ساحل سمت راست دریای "دُن" در 46 کیلومتری دریای آزوف بنیان گذاشته شد. ابتدا مرکز گمرک در آنجا قرار داشت و بعد در سال 1760 برای دفاع از سرحدات جنوبی روسیه تزاری، دژی در آنجا ساخته شد که به نام دمیتری مطران راستوف و یاروسلاول شهر "روستوف-نا-دونو" نامیده شد‪.


روستوف-نا-دونو طی تاریخ نسبتاً کوتاه خود از یک بندر نه چندان بزرگ به شهر یک میلیونی مبدل شد. راستوف بطور غیر رسمی دروازه قفقاز و پایتخت جنوبی روسیه و مرکز کومباین و شهر پدر نام گرفته است‪.

در روستوف بهتر از هر جای دیگر روسیه، سنت های قزاق های دن - طبقه نظامی که در اواسط قرن 16 معروف بودند، در آنجا قوی است. از جمله مشهورترین مناطق حومه روستوف، منطقه مسکونی "وشنسکی"، زادگاه میخائیل شولوخوف نویسنده معروف روس است. در شهر روستوف همیشه برنامه های مختلفی برگزار می شوند که به قزاق ها اختصاص دارند به عنوان مثال، بازی های جنگی که قزاق های دن در آنها به اسب سواری می پردازند، شمشیربازی می کنند،شجاعت و مهارت خود را نشان می دهند تا آوازه نژاد آنها به قوت خود باقی بماند‪.

   

اماکن دیدنی
پل واروشیلوف که پس از تعمیر و بازسازی گشایش یافت یکی از سمبل های شهر است. این پل هم برای پیاده روی مناسب است و هم موتر سواری. آرشیتکت کلیمان و معمار کوزنتسف پروژه منحصر بفرد پل را طراحی کردند و به جای جوش دادن دو بخش پل از چسب استفاده کردند. تمام ساختمان روی کیبل های فلزی نگه داشته می شوند‪.

خیابان "بولشایا سادووایا" یکی از جالب ترین خیابان های راستوف است که شهرداری و خانه مارگاریتا چرنووا و سازه های تاریخی دیگر در آنجا واقع است‪.

   

©Sputnik/V. Kozlov/ پل واروشیلوف که روی دریای "دُن" ساخته شده است. این پل طی سال های 1965-1961 بر طبق پروژه معمار کوزنتسوف و آرشیتکت کلیمان ساخته شده است
©Sputnik/Anton Denisov/ منظره تماشایی دریای دُن در حومه روستوف-نا-دونو
شهر روستوف تا حد زیادی به دلیل سنت های قزاقی مشهور شده است. در مرکز فرهنگی-نمایشگاهی "گارد قزاقی دن" می توان با تاریخ این طبقه نظامی و سبک زندگی قزاق ها آشنا شد. کلکسیون آن از صدها وسیله نمایشی تشکیل شده که طی 25 سال توسط ساکنان بومی جمع آوری شده است‪.

دوستداران هنرهای زیبا می توانند از موزیم هنرهای تجسمی روستوف دیدن کنند که در آنجا بیش از 6 هزار تابلو، مجسمه، وسایل هنر تزیینی –دکور به نمایش گذاشته شده اند. در این موزیم، می توان از دیدن آثار شیشکین، لویتان، واسنتسوف و دیگر نقاشان روس لذت برد. تابلوهای نقاشان هالندی و حتی تابلویی از روبنس نیز در آنجا به چشم می خورد‪.
©Sputnik/Пантелис Сайтас
©Sputnik/Пантелис Сайтас
©Sputnik/Пантелис Сайтас
©Sputnik/Konstantin Chalabov/ قزاق ها در محله "استاروچرکاس" روستوف
کلیسای مریم مقدس- کاپی کوچک کلیسای مسیح ناجی که در مسکو است.این سومین کلیسایی است که در آنجا ساخته شده است-اولین کلیسا بر اثر اصابت رعد و برق سوخت، پایه دومین کلیسا فرو ریخت. سومین کلیسا در زمان حکومت شوروی بسته شد اما خیلی سریع بازسازی شد. در سال 1999 برج ناقوس سه طبقه کلیسا که در سال های جنگ ویران شده بود بازسازی شد‪.

   

©Sputnik/Sergey Venyavsky/ منظره کلیسا و برج ناقوس کلیسای مریم مقدس از ساحل جنوبی دریای دُن
©Sputnik/Sergey Venyavsky/ مجسمه یادبود درشکه "بودِنوف" در ورودی جنوبی شهر روستوف-نا-دونو
یادبود درشکه بودینوف نیز می تواند برای دوستداران تاریخ جالب باشد که آن را درشکه راستوفی نیز می نامند. مجسمه یادبود 15 متری در ورودی جنوبی شهر قرار دارد. این مجسمه به مناسبت 60-مین سالگرد انقلاب اکتوبر به افتخار اولین اردوی سواره بنا شد. اردوی سواره در زمان جنگ داخلی تشکیل شد‪.

   

"روستوف آرنا"
به مناسبت مسابقات جام جهانی 2018، "استادیوم روستوف" به گنجایش 45 هزار تماشاچی ساخته شد. از سمت شمال استادیوم منظره اعجاب آور مشرف به "دُن" گسترده شده است. در سمت جنوب می توان جنگل و دشت "دُن" را تماشا کرد. یکی از خصوصیات ورزشگاه جدید-نمای ساخته شده از شیشه های رنگی است که مجموعه ای از سازه های فلزی و شیشه است. 19 میلیارد و 800 میلیون روبل خرج ساخت آن شده است‪.

مطابق با تقویم مسابقات، بازی های گروه های تیمی و 1/8 فینال مسابقات جام جهانی در آنجا برگزار خواهد شد. بازی ها در روزهای 17, 20, 23, 26 جون و 2 جولای سال 2018 در استادیوم روستوف برگزار خواهند شد‪.
جزئیات بیشتر درباره استادیوم

   

چگونه به روستوف برسیم
با طیاره: پروازهای روزانه از مسکو به روستوف-نا-دونو از میدان های هوایی دامدودِوو،ونکوکووا و شریمیتوا-Domodedovo, Vnukovo, Sheremetyevo صورت می گیرند. مدت پرواز 2 ساعت‪.

با ریل: روزانه ریل مستقیم مسکو-روستوف-نا-دونو از ایستگاه "کازان" حرکت می کند. مسافران 17 ساعت و 34 دقیقه در راه خواهند بود. حمل و نقل مسافران با زیل لوکس "دُن آرام" انجام می شود. البته با ریل های راحت دیگر از طریق شهرهای آناپا، آدلر و کیسلوودسک هم می توان به روستوف-نا-دونو رسید‪.

با بس: علاقمندانی که میل دارند با بس از مسکو به روستوف بروند می توانند از ترمینال "آرِخووو" و یا ایستگاه متروی "کامسامولسکایا" سوار بس شوند. این مسیر 17-16 ساعت طول می کشد‪.