عربي Sputnik
سوچی
به سوچی - مروارید جنوبی روسیه، مکانی که مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 در آن برگزار می‌شوند، خوش آمدید

   

   

سوچی - ایالت دارنده بحر گرم و کوه‌های برفی مرتفع است. ویژگی‌‎های منحصر به فرد اقلیمی و طبیعی سوچی را به یکی از مهم‌ترین شهرهای ورزشی روسیه مبدل ساخته است‪.


نخستین اشاره کتبی به این شهر از سال 1641 می‌باشد که مربوط به ایولی چیلیبی، فرمانده نظامی و سیاح ترکی است. مردم 350 - 400 هزار سال قبل به این مناطق آمده اند. این شهر در قرن نوزدهم پس از جنگ روسیه - ترکیه به یک شهر روسی مبدل شد‪.
امروز سوچی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای روسیه است‪.
در سال 2007 سوچی به عنوان مکان برگزاری بازی‌های المپیک سال 2014 انتخاب شد. در آمادگی برای برگزاری این رویداد، صدها هزار کیلومتر سرک‌، ایستگاه‌های ریل، میدان هوایی، میدان‌ها برای کنسرت، موزیم‌ها و صدها مهمانخانه در سوچی ترمیم و بازسازی شد‪.
©Sputnik/Mihail Mokrushin/ نمایی از مجتمع مهمانخانه‌های مرکز اسکی "روزا خوتر‪"
©Sputnik/Mihail Mokrushin/ نمایی از ساختمان موزیم هنری در سوچی
©Sputnik/Mihail Mokrushin/ نمایی از کلیسای سنت میخائیل آرخانگل در سوچی
در سوچی هر فصل سال امکان تفریح وجود دارد: اگر میل دارید، می‌توانید به پیاده‌روی در کوه‌ها بروید، و یا هم به قایق سواری. به اسنوبوردسواری علاقه دارید؟ از قله‌های کوه‌ها جایی که توسط هلیکوپتر به آن بالا می‌شوید، روی برف‌های کوه‌ها پایین شوید‪.

قابل یادآوریست که کوه‌ها در فاصله یک ساعته از سواحل قرار دارند. به دلیل ساختار خاص، کوه‌های قفقاز مسیر هوای گرم و مرطوب را مسدود ساخته اند‪.

   

اماکن دیدنی
سوچی طویل ترین شهر روسیه (بطول 145 کیلومتر) و دومین شهر طویل جهان پس از مکزیک است‪.

ساختمان‌های مذهبی باستانی - دلمن‌ها یا میزسنگ‌ها و باغچه‌هایی که مساحت شان به 310 هکتار می‌رسد، باغچه ستالین، مرکز اسکی فوق مدرن "روزا خوتر" - تمام این‌ها و دیگر جاها را در سوچی می‌یابید‪.

باغ معروف سوچی توجه جداگانه را به خود جلب کرده است. در این باغ بیشتر از 1800 نوع گیاه عجیب و غریب از سراسر دنیا جمع‌آوری شده است. همچنان در این باغ انواع نادر حیوانات و پرندگان وجود دارند. اگر تصمیم گرفتید به کابین‌های هوایی روی کیبل، سوار شوید، می‌توانید از مناظر طبیعی کوه‌ها و بحر که از بلندترین نقطه باغ دیده می‌شوند، لذت ببرید‪.
©Sputnik/Michael Mordasov/ ورودی مرکزی (روتوندا) به باغ سوچی، مکانی که در آن بیشتر از 1500 نوع درختان و درختچه‌ها رشد می‌کنند
©Sputnik/Michael Mordasov/ آلاچیق موریتانی در باغ سوچی، مکانی که در آن بیشتر از 1500 نوع درختان و درختچه‌ها رشد می‌کنند
©Sputnik/Nina Zotina/ قوهای سیاه در پارک سوچی
©Sputnik/Nina Zotina/ باغچه چینی در پاک سوچی
©Sputnik/Nina Zotina/ پلیکان (مرغ سقا) در حوضچه پارک سوچی
©Sputnik/Mihail Mokrushin/ خارپشت سفید، باشنده جدید پارک سوچی
پس از بازی‌های المپیک، سوچی به یکی از مهم‌ترین میدان‌های ورزشی روسیه تبدیل شد. امکان برگزاری انواع مختلف ورزش در ورزشگاه‌های سوچی یکی از خصوصیات اصلی این ورزشگاه‌ها است که از ابتدا طوری طراحی شده اند، که برگزاری انواع مختلف بازی‌ها در آن‌ها ممکن باشد. سوچی می‌تواند برگزارکننده انواع مختلف رقابت‌ها از هاکی و کرلینگ گرفته تا پرش با اسب و مسابقات موتررانی "فورمول یک‪."

   

ورزشگاه "فیشت‪"
فیشت - ورزشگاه اصلی و بزرگترین ورزشگاه سوچی است که در آن مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 برگزار خواهد شد در سال 2014 برای بیست و دوهمین بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی اعمار شد. مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک در داخل این ورزشگاه برگزار شد‪.
این ورزشگاه به افتخار بلندترین قله بخش غربی رشته‌کوه‌ قفقاز نامگذاری شده است. "فیشت" به معنی "سر سفید" است، سقف این ورزشگاه شبیه یک یخچال طبیعی است‪.
©Sputnik/Nina Zotina/ ورزشگاه "فیشت" در سوچی
©Sputnik/Anton Denisov/ طلسم رسمی جام جهانی فوتبال 2018، گرگ "زابیوایکا‪"
©Sputnik/Konstantin Chalabov/ ورزشگاه "فیشت" در سوچی
پس از بازی‌های المپیک، در این میدان بازسازی صورت گرفت تا برای برگزاری مسابقات فوتبال آماده شود. در حال حاضر در این ورزشگاه امکان گنجایش 45 هزار، شامل 5 هزار چوکی اضافی وجود دارد. در تابستان سال 2017 در این ورزشگاه سه بازی گروهی و بازی نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها برگزار شد‪.

در سال 2018 در جریان جام جهانی فوتبال در "فیشت" چهار مسابقه مرحله گروهی به تاریخ های 15، 18، 23 ،26 جون و همچنان دو بازی حذفی مسابقات 1/8 به تاریخ 30 جون و 1/4 به تاریخ 7 جولای برگزار خواهند شد‪.

در سال 2018 در ساحل معروف سوچی جشنواره طرفداران نیز برگزار خواهد شد‪.
جزئیات بیشتر درباره استادیوم

   

چگونه به سوچی برسیم
توسط طیاره: میدان هوایی بین‌المللی سوچی در فاصله 30 کیلومتری از شهر موقعیت دارد. این میدان هوایی 60 پرواز داخلی و خارجی را می‌پذیرد. مدت اوسط پرواز از مسکو به سوچی 2 ساعت و 20 دقیقه است‪.

توسط ریل: از ایستگاه‌های ریل کازانسکی و کورسکی در مسکو روزانه دو الی چهار ریل به سوچی راهی می‌شوند‪.

در بس: مدت سفر از مسکو 32 ساعت‪.