Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افغانستان – استرالیا؛ تقابل ببرهای آبی در برابر کانگوروها در جام جهانی کریکت

© AP Photo / Tsering Topgyalافغانستان – استرالیا؛ تقابل ببرهای آبی در برابر کانگوروها در جام جهانی کریکت
افغانستان – استرالیا؛ تقابل ببرهای آبی در برابر کانگوروها در جام جهانی کریکت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی کریکت افغانستان امروز شنبه در نخستین دیدارش در رقابت های جام جهانی 50 آوره به مصاف مدافع عنوان قهرمانی مسابقات استرالیا میرود.
تیم ملی‌کرکت افغانستان در مقابل ایرلند برنده شد - اسپوتنیک افغانستان
تیم ملی‌ کرکت افغانستان در مقابل پاکستان برنده شد+عکس ها

به گزارش اسپوتنیک، رقابت های جام جهانی 50 آوره کریکت از روز پنجشنبه با حضور 10 تیم برتر جهانی در کشور انگلسستان به کار خود آغاز کرده است که تا این جای کار دو مسابقه انجام شده است.

در نخستین دیدار انگلستان میزبان رقابت ها با اختلاف هشت دوش موفق به شکست افریقای جنوبی شده است و در دومین جدال نیز دیروز جمعه تیم ویست اندیز در مصافی نزدیک با اختلاف سه دوش پاکستان را متوقف ساخت.

امروز شنبه نیز دو مسابقه برگزار خواهد شد که در مسابقه نخست نیوزلند به مصاف سریلانکا میرود و در دومین دیدار نیز از ساعت 5 عصر به وقت کابل تیم ملی کریکت افغانستان که با آمادگی خاصی روانه این مسابقات شده است، به مصاف تیم ملی کریکت استرالیا، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات خواهد رفت.

افغانستان

اگر نگاهی به عمکلرد و شیرازه تیم ملی کریکت افغانستان در چهارسال گذشته بیاندازیم، متوجه موضوعات مثبت و پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این تیم خواهیم شد.

تیم ملی کریکت افغانستان دومین تجربه اش در جام جهانی 50 آوره را آزمایش می کند. افغانستان در سال 2015 که برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات را کسب کرده بود، با پذیرش پنج شکست و تنها یک پیروزی در برابر اسکاتلند به جایگاه آخر دست یافت.

اما با توجه به کارنامه و عملکرد قابل قبول این تیم پس از جام جهانی 2015 میتوان به کسب نتیجه قابل قبول در مسابقات پیش رو امیداوار بود.

تیم ملی کریکت افغانستان که به ببرهای آبی مشهور است در حال حاضر در رده بندی ICC در جایگاه 12 است و درسلسله بازی های 20 آوریزه نیز در مقام هفتم جهان قرار دارد.

مهم ترین دست آورد کریکت بورد افغانستان و تیم ملی کریکت کسب عضویت دایمی شورای جهانی کریکت است که به تیم افغانستان این فرصت را میدهد تا در همه ای بازی های جهانی شرکت داشته باشد.

افغانستان در طی 4 سال گذشته در بسیاری از مسابقات یک روزه بین المللی شرکت کرده است که موفق به شکست تیم های صاحب نام شورای جهانی کریکت نیز شده است.

تیم ملی کریکت افغانستان امروز در حالی به مصاف پرافتخار ترین تیم کریکت جهان میرود که تا در دو جام جهانی گذشته در امارات و استرالیا، مسابقات را به حریفش واگذار کرده است و تا کنون موفق به شکست استرالیا نشده است.

یکی دیگر از نکات قابل توجه مسابقه امروز افغانستان و استرالیا این است که 4 بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان، راشد خان آرمان، محمد نبي، مجیب زدران و قیس احمد پیشینه بازی در لیگ کریکت استرالیا (بیگ باش) را دارند که این اتفاق میتواند از لحاظ فنی کمک زیادی به تیم افغانستان برای شناخت از حریف بکند.

در میان ستاره های تیم ملی کریکت افغانستان میتوان به راشد خان آرمان اشاره کرد که بدون شک مشخصه بی چون و چرای ببرهای آبی در جام جهانی 2019 به شمار می آید.

راشد خان با حضور قدرتمند در لیگ های معتبر کریکت در سطح جهان تا کنون بهترین توپ انداز شورای جهانی کریکت است و بدون شک افغانستان روی درخشش ستاره اش در این مسابقات، حساب ویژه ای باز کرده است.

هدایت تیم ملی کریکت افغانستان را در این مسابقات پیل سمینز که اهل کشور ویست اندیز است، بر عهده دارد.

این مربی که از سال 2017 هدایت افغانستان را بر عهده گرفته است، اعلام کرده است پس از پایان جام جهانی از سمتش کناره گیری خواهد کرد.

لازم به ذکر است که تیم ملی کریکت کشور پیش از آغاز جام جهانی دو اردوی تمرینی را در کشورهای اسکاتلند و ایرلند برگزار کرد و سپس در دو مسابقه تمرینی و رسمی در محل برگزاری مسابقات با یک پیروزی برابر پاکستان و یک شکست برابر انگلستان کارش را به طور رسمی در مسابقات جام جهانی 50 آوره آغاز خواهد کرد.

استرالیا

کارنامه استرالیا نشان می دهد، که این تیم بدون شک یکی از قدرت های کریکت جهان است.

کسب پنج عنوان قهرمانی در سال های 1987، 1999، 2003، 2007 و 2015 که به میزبانی این کشور نیز برگزار شد، نشان میدهد تیم ملی کریکت افغانستان کار آسانی در مقابل زرد پوشان استرالیا ندارد.

اسټرالیا در جام جهانی 2015 با کسب 417 دوش در بازی مقابل افغانستان، از این حیث رکورد دار مسابقات جام جهانی است.

دیوید وارنر، آرون فینچ، استیف اسمت، میچل ستارک و گلین مکسویل، شاخص ترین بازیکن تیم ملی کریکت استرالیا در این مسابقات خواهند بود.

استرالیا نیز پیش از دیدار با افغانستان و آغاز در جام جهانی 2019 در دو بازی رسمی تمرینی در برابر کشورهای سریلانکا و انگلستان به برتری رسیده از لحاظ فنی همانند افغانستان شرایط خوبی دارد.

یادآوری می کنیم، که دیدار تیم های افغانستان و استرالیا که چهارمین مسابقه جام جهانی 50 آوره کریکت است، که از ساعت 17 به وقت کابل در ورزشگاه شهر بریستول کشور انگلستان آغاز خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала