Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

موافقت ایران با حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال

© Sputnik / Михаил Воскресенский /  مراجعه به بانک تصاویر Russia World Cup Iran - Portugal
Russia World Cup Iran - Portugal - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران سرانجام به تصمیم فیفا موافقت نشان داد تا زنان این کشور بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را از نزدیک تماشا نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون فوتبال ایران توافق کرده است که زنان این کشور می توانند برای تماشای مسابقات مقدماتی فوتبال جام جهانی 2022، به ورزشگاه بروند، اما دولت ایران تا کنون در این باره تصمیمش را اعلام نکرده است.

فیفا روز پنج شنبه اعلام کرد که مهدی تاج رییس فدراسیون ایران در جواب نامه جیانی اینفانتینو در15 جولای پاسخ مثبت داده است.

آقای تاج تایید کرده که کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال ایران، موضوع را مستقیما با وزیر ورزش و جوانان در ایران در میان گذاشته است.

نام تیم ملی فوتبال ایران از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برداشته شد. - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
نام تیم ملی فوتبال ایران از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برداشته شد

یک سخنگوی فیفا گفته است: "این به منظور اطمینان از این است که تمام تاییدات مربوطه به دست آید، تا زنان بتوانند در مسابقات جام جهانی فوتبال شرکت کنند."

زنان بعد از انقلاب اسلامی سال 1971، از سال 1981 تا کنون از ورود به ورزشگاه ممنوع شده اند اما اینفانتینو می خواهد، این مسئله قبل از مقدماتی جام جهانی 2022 قطر (سپتامبر) باید حل شود.

این در حالیست که قرار است ایران در این رقابت ها با تیم های ملی عراق، بحرین، کامبوج و هانگ کانگ برای کسب جواز حضور در جام جهانی و نیز بازی های جام ملت های آسیا 2023 وارد مستطیل سبز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала