Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

معارفه و نخستین نشست خبری، پیراهن شماره 4 یوونتوس به دی لیخت رسید+عکس

© AP Photo / Martin MeissnerPortugal's Cristiano Ronaldo, left, jumps for the ball with Netherlands' Matthijs de Ligt during the UEFA Nations League final soccer match between Portugal and Netherlands at the Dragao stadium in Porto, Portugal, Sunday, June 9, 2019.
Portugal's Cristiano Ronaldo, left, jumps for the ball with Netherlands' Matthijs de Ligt during the UEFA Nations League final soccer match between Portugal and Netherlands at the Dragao stadium in Porto, Portugal, Sunday, June 9, 2019. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مراسم معارفه و نشست خبری ماتیاس دی لیخت در تیم جدیدش یوونتوس ساعاتی پیش برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، دی لیخت خرید جدید یوونتوس که دو روز پیش به طور رسمی به این تیم پیوست، امروز در جریان یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران ایتالیایی در خصوص انتقالش به تورین و تیم قهرمان فوتبال ایتالیا پاسخ داد.

پیوستن به یوونتوس ؟

برای یک بازیکن نوزده ساله، تجربیات نسبتاً خوبی دارم و حالا می‌توانم از بازیکنان باتجربه یوونتوس، چیزهای زیادی یاد بگیرم. هواداران یوونتوس استقبال خوبی از من داشته اند و واقعاً احساس غرور می‌کنم، امیدوارم بتوانم پاسخ محبت آن‌ها را در زمین بدهم. 

آیا درخواست رونالدو برای پیوستن به یوونتوس، تأثیری در تصمیمت داشت؟ 

در آن موقع من هنوز در حال تصمیم گیری بودم، به مینو (رایولا) گفته بود که بعد از لیگ ملت‌های اروپا تصمیم می‌گیرم، البته آن زمان تقریباً اطمینان داشتم که فصل بعد در یوونتوس خواهم بود، اما صحبت‌های رونالدو بسیار خوب بود و احساس خوبی به من داد، اما من تصمیم را قبل از آن گرفته بودم. 

تماس تلفنی با مائوریتسیو ساری:

مکالمه کوتاهی با او داشتم و فقط خواستم با همدیگر بیشتر آشنا شویم، او یکی از دلایلی است که دوست داشتم به یوونتوس بیایم، چراکه چیزهای زیادی در مورد او و فوتبال هجومی اش شنیده ام، او فلسفه خاص خود را دارد و دلیل مهمی برای حضورم در یوونتوس بود. 

روز گذشته در اینستاگرام، عکسی از کودکی خود با پیراهن یوونتوس منتشر کردی:

 بله، آنجا هفت ساله بودم و پیراهن یوونتوس برتن داشتم، آن زمان فکر می‌کنم سال 2006 بود، هوادار فابیو کاناوارو بودم، او با ایتالیا قهرمان جام جهانی شد و توپ طلا گرفت، درمجموع همیشه احساس خوبی به یوونتوس داشتم و در کودکی یکی از هواداران آن‌ها بودم. 

جو استادیوم یوونتوس:

وقتی سال گذشته به اینجا آمدیم، جو استادیوم ما را شوکه کرده بود، جو واقعاً باورنکردنی بود، امیدوارم بتوانم در خدمت آن‌ها باشم و تمام توانم را برای آن‌ها بگذارم، آن‌ها هواداران فوق العاده ای هستند. ما با سوپرکاپ، چهار تورنومنت پیش رو داریم و طبیعی است که به دنبال فتح همه جام ها خواهیم بود، یوونتوس از آن باشگاه‌هایی است که در هر تورنومنتی که شرکت می‌کند، به دنبال فتح آن است و امسال هم همین مسئله را باید در نظر بگیریم.

انتخاب یوونتوس، علی رغم پیشنهاد پاری سن ژرمن و بارسلونا:

همانطور که گفتم، فرآیندی طولانی بود، به دنبال جایی بودم که برای دوران ورزشی ام خوب باشد، ایتالیا مهد دفاع در دنیا است و طبیعی است که برای من چالش بزرگی اینجا خواهد بود، یوونتوس نشان داد که اعتماد خاصی به من دارد و احساس خوبی به آن‌ها داشتم، دلایل مختلفی برای تصمیم داشتم، اما اعتماد یوونتوس به من، یکی از مهم ترین دلایل آمدنم به اینجا بود. 

مهاجمان یوونتوس:

مقابل هرکدام از آن‌ها کار سخت بود، چه رونالدو که در محوطه جریمه یک قاتل به تمام معناست، چه مانژوکیچ که روی ضربات بلند، بسیار خوب کار می‌کند و یا حتی داگلاس کوستا که در کناره ها بسیار سریع بود و شما را اذیت می‌کرد، خوشحالم حالا می‌توانم هر روز از آن‌ها چیزهای تازه ای یاد بگیرم. 

پیشرفت در یوونتوس:

یک مسئله دو طرفه است، من می‌توانم به یوونتوس کمک کنم، آن ها هم می‌توانند به من کمک کنند که به بازیکن بهتری تبدیل شوم. من هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارم و باید  هر روز تلاش کنم که چیزهای بیشتری یاد بگیرم و ویژگی هایم را ارتقا دهم. یادگیری اینجا برایم اهمیت بسیاری دارد. طبیعی است که فشار اینجا زیاد خواهد بود، وقتی باشگاهی مانند یوونتوس، پول زیادی برای به خدمت گرفتن شما هزینه می‌کند، فشار روی شما ایجاد می‌شود، اما در فوتبال تا زمانی که فشاری روی شما نباشد، موفق نخواهید شد، من فقط به بازی کردن خودم فکر می‌کنم و می‌دانم که می‌توانم به یوونتوس در زمین کمک کنم، چندان نگران فشار نیستم. 

تفاوت با آژاکس:

طبیعتاً اینجا با آژاکس متفاوت است، آنجا همه بازیکنا جوان بودند، اما اینجا بازیکنان باتجربه تری داریم که می‌توانیم از آن‌ها چیزهای زیادی یاد بگیریم. همینکه می‌توانم هر روز با بوفون، کیه لینی و رونالدو تمرین کنم، خودش چالش بزرگی برای من است که عاشق آن هستم. مهم ترین مسئله این است که بتوانم با شرایط تیم وفق پیدا کنم و بتوانم در یک فرهنگ جدید خودم را ثابت کنم. باید خودم را در تمرینات نشان دهم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

این بازیکن 19 ساله قرار است در تیم جدیدش پیراهن شماره 4 را بر تن کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала