Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حذف یووه و رونالدو از بازی فیفا

© Photo / JFC / JFCکریس رونالدو
کریس رونالدو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی رقابت دو شرکت بازی های الکترونیکی، این بار یوونتوس و رونالدو از بازی فیفا حذف شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دو کمپنی بازی سازی EA و کونامی (به ترتیب سازندگان دو بازی معروف فیفا و PES) برای جذب مشتری وارد فاز جدیدی شد و در اتفاق عجیب نام قهرمان سری A و ابر ستاره پرتگالی‌اش از بازی فیفا حذف گردید.

به نقل از مارکا، در پی موفقیت شرکتEA در خارج کردن امتیاز استفاده از نام «لیگ قهرمانان اروپا» از چنگ کونامی، حالا شرکت جاپانی پاسخ سخت به رقیب آمریکایی خود داد و شرکت کونامی که با باشگاه یوونتوس قرارداد بسته و براساس آن، حق انحصاری استفاده از نام این تیم، تمامی عوامل و بخش مرتبط با آن از جمله کریستیانو رونالدو، ورزشگاه آلیانتس و حتی لوگوی قهرمان سری آ، به این شرکت جاپانی تعلق می‌‌گیرد، از این رو در سال آینده نام یوونتوس و بازیکنانش در رده باشگاهی صرفاً در بازی 2020 PES  خواهد بود و دیگر بازیساز‌های ویدئویی از جمله فیفا اجازه استفاده از نام قهرمان ایتالیا را نخواهند داشت.

Tottenham Hotspur's Harry Kane celebrates scoring his side's third goal of the game during their English Premier League soccer match against Burnley at Turf Moor, Burnley, England, Saturday, Dec. 23, 2017. - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
جام بین المللی قهرمانان؛ شکست یووه در روز گلزني رونالدو و رونمايي دي ليخت

طبق اعلام جورجو ریچی، سخنگوی باشگاه یوونتوس قرارداد منعقد شده میان بانوی پیر و شرکت کونامی سه ساله بوده و قرارداد به گونه‌ای است که حتی اجازه استفاده از آن برای برگزاری بازی سایر تیم‌ها را از شرکت EA و بازی ویدئویی فیفا می‌گیرد.

جالب است که در واکنش به این کار، شرکت EA نیز راهکار عجیب در پیش گرفته و از یک تیم جدید به نام «پیامونته کالچو» در بازی FIFA 20 استفاده کرده که در واقع این تیم همان یوونتوس بوده که با نام متفاوت در لیگ ایتالیا بازی خواهد کرد اما هنوز مشخص نیست که آیا اسامی بازیکنان یوونتوس به صورت کامل و دقیق در آن قرار خواهد گرفت یا نه.

حالا باید دید که قرارداد انحصاری کونامی با یوونتوس سبب خواهد شد که موازنه قدرت میان دو سازنده محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی دنیا در رشته فوتبال به سود شرکت ژاپنی تغییر کند یا نه.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала