Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افزایش نژاد پرستی و اسلام هراسی در لیگ برتر انگلیس

© AP Photo / Anthony DevlinLiverpool's Mohamed Salah celebrates scoring his hat-trick during the English Premier League soccer match between Liverpool and Watford at Anfield, Liverpool, England
Liverpool's Mohamed Salah celebrates scoring his hat-trick during the English Premier League soccer match between Liverpool and Watford at Anfield, Liverpool, England - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چند سال اخیر در فوتبال انگلستان نژاد پرستی 2 برابر و اسلام هراسی 75 در صد افزایش یافته اند.

 

به گزارش اسپوتنیک، تحقیقات اخیر نهاد معتبر Kick It Out نشان میدهد که نژاد پرستی و اسلام هراسی در فوتبال انگلستان در حال افزایش است و اخیر این دو مورد افزایش چشم گیر داشته است.

محمد صلاح به عنوان بهترین فوتبالیست لیگ برتر انگلیس انتخاب شد - اسپوتنیک افغانستان
محمد صلاح به عنوان بهترین فوتبالیست لیگ برتر انگلیس انتخاب شد

بر اساس این تحقیف در چند سال گذشته نژاد پرستی در فوتبال انگلستان دو برابر شده است و اسلام هراسی هم با افزایش 75 درصد، افزایش بی سابقه داشته است.

در این گزارش همچنان آمده است که گزارش‌های تبعیض‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی 12 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

مدیر اجرایی این موسسه به روزنامه تلگراف در این مورد گفت: «فوتبال می‌تواند دیدگاه جامعه را به ما نشان دهد  و این آمار و ارقام متاسفانه خوب نیست. هر چند این یک حقیقت است که نژادپرستی با افزایش75 درصدی مواجه شده اما نشان می‌دهد که فوتبال منحیث ورزشی که برای رفع این پدیده تلاش دارد نتوانسته در کاهش این دو مورد عملکرد بهتر داشته باشد. ما در سال 2019 باید برای کاهش و از بین بردن این دو مورد باید تلاش کنیم.»

این در حالیست که ستاره‌های زیاد با نژادها  و ادیان مختلف در فوتبال انگلستان شاغل اند و اخیر شبکه‌های این کشور از کاهش اسلام هراس به دلیل درخشش محمد صلاح خبرداده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала