Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کاظمی: دفاع ازمقام قهرمانی دشوار است

© photo by: Afghanistan football federationسید هادی کاظمی
سید هادی کاظمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سید هادی کاظمی مربی اسبق تیم ملی فوتبال 16 سال در مصاحبه اختصاصی با بخش ورزش اسپوتنیک می‌گوید که در مسابقات زون مرکز آسیا، تیم‌های ایران، ازبکستان و تاجیکستان حریفان اصلی افغانستان هستند. باید با برنامه به پیش بریم و انرژی خود را به مراحل بعدی حفظ کنیم.

 

سید هادی کاظمی دارای مدرک مربیگری درجه A آسیا است و در تیم های پایه فوتبال افغانستان به عنوان مربی کار کرده است. کاظمی در دور قبل در رقابت‌های زون مرکز آسیا توانست با تیم 16 سال قهرمان شود و چند ماه قبل با فداراسیون فوتبال کشور قطع همکاری کرد.

با این حال این مربی جوان معتقد است که با توجه به حضور مربی خوب در تیم و با استفاده از تجربه بازیکنان با تجربه در ترکیب تیم می‌توان در این رقابت‌ها نتیجه گرفت.

در ادامه شما را به خوانش کامل این مصاحبه دعوت می‌کنیم.

انوش دستگیر - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
گفتگوی اختصاصی اسپوتنیک با انوش دستگیر

وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال 16 سال و امیدواری از این تیم چگونه است؟

تیم ملی فوتبال 16 سال کشور با تغییرات زیادی پا به مسابقات قهرمانی مرکز آسیا گذاشته و تیمی است که بخشی از بازیکنان آن در سال گذشته تجربه حضور در مسابقات 15 سال مرکز آسیا را دارند.

 با توجه به تغییراتی پیش آمده فکر می‌کنم کار سختی در پیش دارند چون بیشتر بازیکنان نخستین سفر شان را تجربه می‌کنند و این مسئله می‌تواند کار را برای افغانستان دشوارتر سازد.

آیا تیم برای رقابت در زون مرکز آسیا مانند دور گذشته آماده است؟

من مدت زیادی می‌شود با فدراسیون همکار نیستم،  از شرایط آماده‌سازی تیم آگاهی ندارم، نمی‌توانم در مورد شرایط آماده سازی تیم چیزی بگویم؛ اما همین‌که شرایط حضور در مسابقات فراهم شده، نشان می‌دهد که فدراسیون تلاش‌های لازم را انجام داده است.

با توجه به شناختی که از تیم ملی 16 سال دارید، نقاط قوت و ضعف ما نسبت به حریفان در چیست؟

طوری‌که درجریان هستید نظر به بالا رفتن سن اکثر بازبکنانی که سال قبل تحت نظر من کار می‌کردند، فداراسیون مجبوربه دعوت بازیکنانی جوان‌تر شد که اکثر شان تجربه حضور در چنین رقابت‌ها را ندارند. من فکر می‌کنم عدم تجربه در بعضی از بازیکنان از نقاط ضعف تیم باشد و نقطه قوت تیم هم همدلی و اتحاد ملی‌پوشان است.

با چه راه‌کاری می‌توانیم دوباره قهرمان شویم؟

در مسابقات زون مرکز آسیا، تیم‌های ایران، ازبکستان و تاجیکستان حریفان اصلی افغانستان هستند و با توجه به این‌که بازی با این تیم‌ها به عنوان بازی‌های آخر تیم ۱۶سال است، باید برنامه جدی برای تقسیم انرژی روی دست گرفته شود، مسلما یک تعدادی از بازیکنان را نمی‌توان در ترکیب ابتدایی با جرات استفاده کرد، چون آنها تجربه بازی‌های بین‌المللی را ندارند و به همین خاطر در بازی‌های آخر کار تیم سخت می‌شود.

ما باید انرژی لازم را برای دور بعد داشته باشیم و مربی تیم باید برنامه ریزی دقیق داشته باشد.

در مورد مربی فعلی و جانشین تان دیدگاه تان چیست؟

وحیدالله واحدی مربی فعلی تیم ملی 16 سال مربی خوبی است و توانایی‌های زیادی دارد و می‌تواند در این تیم موفق شود.

 امکانات موجود برای تیم ملی بسنده است یا خیر؟

تیم ملی ما در مقایسه با تیم‌های رقیب ما امکانات بسیار ناچیز در اختیار دارد و این امکانات اصلا کافی نیست. پس قهرمانی در دور قبل فکر می‌کردیم امکانات بیشتر گردد اما متاسفانه با همان امکانات دور قبل تیم راهی سفر شد.

آیا دوباره قهرمان خواهیم شد؟

با توجه به این‌که دیگر بازی‌های مرکز آسیا، بازی‌های تازه‌ای نیست و تیم‌ها تجربه کافی کسب کرده اند و در یک سال گذشته برنامه‌ها خاصی برای این مسابقات دارند و از سوی دیگر تیم تاجیکستان برای جبران شکست دوره قبل با آماد‌ه‌گی خیلی بالا در مسابقات اشتراک کرده است ودر ضمن ایران و ازبکستان هم از قدرت‌های آسیا است، قهرمانی کار مشکلی است؛ اما هیچ چیزی دور از دسترس و غیرممکن نیست.

این در حالی‌ست که قرار است که دومین دور رقابت های قهرمانی مرکز آسیا/CAFA با حضور افغانستان، ایران، قرغیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان از امروز الی1 آگست در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز گردد.

تیم ملی فوتبال 16 سال افغانستان قرار است در نخستین دیدار ساعت 05:30 عصر امروز به مصاف تیم قرغیزستان برود.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала