Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اعتصاب سازندگان ورزشگاه های جام جهانی 2022

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر Qatar 2022
Qatar 2022 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چهارهزار کارگر تا کلیدخوردن جام جهانی 2022 قطر خواهند مرد و این امر باعث به خطر مواجه شدن برگزاری این مسابقات شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری چمپیونات، پس از خبرساز شدن رشوه خواری میشل پلاتینی رییس سابق یوفا در اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر، و نیز انتشار خبرهایی در مورد تغییر محل میزبانی این مسابقات، حالا با اعتصاب گسترده کارگران از روز گذشته تا کنون و ادامه ندادن به کار ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی 2022، قطر با بحران جدی دیگری روبرو شده است.

Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تکمیل شدن 75 درصد ورزشگاه های جام جهانی قطر

این کارگران نحوه کار در این ورزشگاه ها را همانند برده‌داری می خوانند.

در حوادث ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی قطر آمار قربانیان در رسانه ها متغییر بود و اما  کارگران در ماه اپریل هم نسبت به دستمزدهای پایین و عدم رعایت حقوق شان اعتراض کرده بودند. البته در روزهای 4 و 5 آگست کارگران با مسدود کردن جاده‌ها مدارک در دست داشته شان را به تصویر کشیدند.

آنان که در بدل هر ساعت یک دالر دریافت می کنند در طول روز به شش دلار خواهند رسید و 28 هزار کارگر از میان مهاجران خارجی به ویژه از کشورهای نیپال و هندوستان در ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی 2022 کار می‌کنند.

آدام میلستین یکی از خبرنگار آمریکایی در این مورد گفته است: کارگران روزانه ساعت‌ها برای دستمزد شش دالری زیر گرمای 50 درجه‌ای کار می‌کنند، به نظرم روسیه می‌تواند میزبان جام جهانی 2022 به جای قطر باشد. آیا جام جهانی 2018 را در روسیه که عالی بود به خاطر دارید.

در آخرین گزارش ها همچنان آمده است که کارگران خارجی برای نوشیدن، آب‌ تصفیه شده در اختیار ندارند که می‌تواند سلامتی آنها را تهدید کند.

در حالیکه از یک کارگر ساخت و ساز ورزشگاه های قطر در روز می میرد، به اساس تحقیقات میلستین، 4 هزار تن تا کلیدخوردن این جام خواهند مرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала