Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شكايت خالده پوپل و ليندزي از فيفا

© Photo / FB/AFGHANISTANWNTتیم زنان افغلنستان
تیم زنان افغلنستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کلی لیندزی سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان و خالده پوپل، مدیر برنامه وی ، فیفا را متهم کرده اند که به اظهارات شان رسیدگی کافی صورت نگرفته است.

به گزارش اسپوتینک، وب‌سایت Inside Football گزارشی از اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال افغانستان تهیه کرده است، که در این گزارش به ایمیل جدیدی که سرمربی جدید تیم ملی افغانستان و مدیر برنامه‌اش به جیانی اینفانتینو فرستاده اند اشاره کرده است.

دو نفر از چهره های پیشرو در زمینه فعالیت های افشای سوءاستفاده جنسی از سوی مقامات افغان، فیفا را متهم به کم‌کاری کرده اند و خواستار اقدامات بسیار مشخصتری شده اند. در نامه ای که به طور گسترده از طریق ایمیل منتشر شده به رئیس فیفا ، جیانی اینفانتینو و دیگر مدیران ارشد ، کلی لیندزی ، سرمربی تیم ملی بانوان افغانستان و خالده پوپل، مدیر برنامه آن، خواستار تحقیقات گسترده تر است، اینفانتینو را متهم کرد که به اندازه کافی مسئولانه عمل نمی کند.

لیندسی متهم کرد که جدا از کرام‌الدین کریم - که در ماه جون ممنوع الخروج شد پس از آنکه کمیته اخلاق فیفا وی را به دلیل سوء استفاده از سمت خود و سوء استفاده جنسی از بازیکنان زن مقصر دانست، فیفا برای مجازات سایر مقصرین کارهایی کوچکی انجام داده است. بیش از 75 بازیکن فعلی و سابق تاکنون یک دادخواست جهانی امضا کرده اند که خواستار حمایت بهتر بازیکنان زن هستند.

فیفا سریعاً به اظهارات لیندزی پاسخ داد و اظهار داشت كه این سخنان "ناآگاهانه و ناعادلانه" وی "را شگفت زده و ناامید كرده است" و افزود كه او کاملاً می داند كه دیگران نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

اما در آخرین مکالمه تات ، لیندسی و پوپل که پس از دریافت تهدیدهای مرگ مجبور به فرار از افغانستان و پناهندگی در دانمارک شدند ، در یک ماموریت مشترک گفتند که هنوز هیچ اقدامی علیه چند نفر انجام نشده است ، به جز کریم حتی اگرچه آنها توسط بازیکنان مشخص شده بودند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به پرونده پیوند خورده اند.

"حساب ها و شواهد ارائه شده به شما افراد دیگری را نیز نام برد و به فرهنگ گسترده سوءاستفاده ، با همدستی در تمام سطوح فدراسیون فوتبال افغانستان اشاره کرد."

وی افزود: "در این حساب تعداد افراد دیگر ، از جمله افراد ارشد و بلند پایه وجود دارد ، که مرتکب سوءاستفاده جنسی و جسمی شده اند و یا نتوانسته اند سوء استفاده گزارش دهند ، حتی اگر آنها می دانند یا باید از سوء استفاده اطلاع داشته باشند و یا به دنبال پنهانکاری سوءاستفاده بودند. ، گفت: "نامه ای که به دبیرکل فیفا ، فاطما سامورا و روسای اخلاق کپی شده است ، ماریا کلودیا روژاس و واسیلیوس اسکوریس است.

وی گفت: " عدم توجه فیفا از زمان ایجاد این نگرانی ها ، باعث شده است تا فرهنگ سوءاستفاده همچنان در فدراسیون فوتبال افغانستان شکوفا شود."
فیفا یک بار دیگر گفت که به دنبال ادعاها است.
در بیانیه آمده است: "در مورد نامه ارسال شده توسط خانم لیندسی و خانم پوپل ، می توانیم تأیید كنیم كه فیفا با دقت به دنبال ادعاهایی است كه علیه افراد اضافی مطرح شده است."
"همانطور که قبلاً گفته شد ، فیفا از تحریم ها در صورت توجیه و در صورت توجیه دریغ نخواهد کرد ، دقیقاً همانگونه که اخیراً در مورد رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان انجام شده ، که از فوتبال ممنوع شده است."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала