Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رده بندی 10 بهترین مدافع فوتبال جهان؛ فن دایک در صدر

© Sputnik / Михаил Киреев /  مراجعه به بانک تصاویر فن دایک-بازیکن لیورپول
فن دایک-بازیکن لیورپول - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه فورفورتوی ایتالیا فهرست رده بندی 10 بهترین مدافع جهان را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه فورفورتوی ایتالیا رتبه بندی 10 بهترین مدافع حال حاضر دنیای فوتبال را معرفی کرد که ویرجیل فن دایک مدافع لیورپول و بهترین بازیکن سال اروپا، صدر این فهرست را در اختیار گرفته است.

رده بندی به ترتیب زیر از سوی فوروفورتو انتشار یافته است:

فن دایک     Футбол. Суперкубок УЕФА. Тренировка судей - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
فن دایک بهترین مدافع جهان نیست

10. هری مگوایر (منچستر یونایتد)

گرانترین مدافع دنیای فوتبال در این فهرست رده دهم را در اختیار دارد. این مدافع که با هزینه هنگفتی 80 میلیون پوندی از لیستر به منچستریونایتد پیوست.

این بازیکن 26 ساله، از موفق ترین مدافعان در ضربات هوایی برشمرده می شود. او ممکن است در فصل 2019/20 تأثیر فن دایک را در دفاع یونایتد نداشته باشد اما انتظار می رود پیشرفت های بزرگی را داشته باشد.

9. توبی آلدروایرلد (تاتنهام)

نکته قابل توجه این است که با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در تاتنهام ماندنی شد در حالیکه من یونایتد به دنبال او بود و رقم فسخ قرارداد این بازیکن برای تابستان 25 میلیون پوند خوانده می شد. او که به تاتنهام کمک کرد تا در پایان چهار فصل لیگ برتر رده چهارم را ثبت کند و برای اولین بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور یابد، اما قرار است با پایان قراردادش در پایان این فصل طی انتقال آزاد اسپرز را ترک نماید.

آلدرویایرلد به ندرت از موقعیت خارج می شود و به راحتی در بازی در دفاع 4 نفره راحت است و فوق العاده عمل می کند.

 

8. جورجیو کیلیینی (یوونتوس)

این مدافع 35 ساله همچنان یکی از بهترین ها در خط دفاعیست.

او در مقابل حملات هوایی تقابل بهتری دارد و مدافع کلیدی یووه می باشد.

 

7. ورتونگن (تاتنهام)

اکنون هشتمین فصل حضورش در تاتنهام را سپری می کند و طی یکی دو سال اخیر به یکی از مدافعان اصلی بی بدیل، تبدیل شده است.

این ستاره بلجیمی، تهاجمی است و در توپ گرفتن توپ از مهاجمین و در دوئل ها متخصص می باشد و توان کنترول منطقه وسیعی را در دفاع دارد و می تواند خیلی زود سمت چپ حریف را آسیب بزند همچون بازی مقابل بوروسیا دورتموند در فصل 2018/19.

 

6. جرارد پیکه (بارسلونا)

جرارد پیکه مدافع نام آشنایی بارسلونا که برای هشتمین بار جام قهرمانی لالیگا را با بارسا در فصل قبل بدست آورد و همچنان 11 جایزه مهم دیگر را از سال 2008 به این طرف با کاتالان ها و اسپانیا به دست آورده است. او که 32 سال دارد، فصل گذشته تنها سه بازی لیگ را از دست داد. پیکه هرگز بی نقص نبوده اما همچنان مدیران بر حضور او در خط دفاع تاکید دارند.

 

5. سرخیو راموس (رئال مادرید)

سرخیو راموس هیچ جایزه محبوبیتی در خارج از برنابئو کسب نکرده، اما نقد درباره موقعیت وی به عنوان یکی از بهترین مدافعان فوتبال جهان دشوار است. کاپیتان رئال مادرید هنوز هم ضربان قلب تیمش است و همیشه همانطور که در نمایش کسب عنوان سومین جام قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد.

قدرت هوایی وی در هر دو نقطه (دفاع و حمله) و روحیه جنگی همه جانبه وی قابل تحسین است.

 

4. ایمر لاپورت (منچسترسیتی)

یک اپراتور درجه یک و کاملاً شگفت انگیز که در بهترین تیم لیگ برتر حضور دارد. لاپورت به گونه جدی زیر نظر گواردیولا فعالیت می کند و اخیرا برای 4 ماه به دلیل مصدومیت خانه نشین شده است.

منچسترسیتی با ارزش 57 میلیون پوند، لاپورت ر در جنوری سال 2018 به خدمت گرفت.

 

3. کالیدو کولیبالی (ناپولی)

به نوعی ناپولی توانسته کولیبالی را برای تابستان دیگر نگهدارد، اگرچه بند آزادی او 150 میلیون پوند می بادش اما دو لورنتیسیس پس از هزینه 80 میلیون پوندی منچستریونایتد برای هری مگوایر در تابستان سال 2019 گفت: "من فکر می کنم که ارزش کولیبالی 250 میلیون پوند باشد. کولیبالی همچنان مردی است که ناپولی او را دوست دارد از دست ندهد.

او در ترکیب تیم ملی سنگال هم شخصیت فرماندهی را دارد که سخت تر می توان در هوا یا در دوئل او را گشت سر گذاشت، از همه جالب تر اینکه توانایی او در حفظ توپ در پاها است.

 

2. رافائل واران (رئال مادرید)

مسلماً اکنون بهترین سال برای واران نیست. او در فصل قبل و در جریان جام جهانی عملکرد فوق العاده داشت و فرانسه را در امر قهرمانی نیز کمک کرد. او با رئال مادرید 4 بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و دو عنوان قهرمانی لالیگا را کسب کرده و این برای بازیکنی که در اپریل 26 ساله شد، خیلی بد به نظر نمی رسد.

واران مدافع مرکزی کامل است و بازی را به صورت تخصصی می خواند و سرعت بازیابی را برای پوشش خطاهای هم تیمی هایش در اختیار دارد.

 

1. ورجیل فن دایک (لیورپول)

فوتبال یک بازی تیمی است و حتی اگر استعداد جمعی تیم درست نباشد هم با استعدادترین فرد برای درخشش تلاش می کند. اما همه قبول دارند که فن دایک پس از انتقال 75 میلیون  پوندی از ساوتهمپتون در جنوری 2018 بطور کامل خط دفاعی لیورپول را دگرگون کرد و به رفع خط برگشتی پرتحرکی که باعث تضعیف خط مقدم می شود، کمک کرد.

این ستاره هالندی که جام بزرگ بین المللی را نبرده بود، برای اولین بار در جون 2019 با لیورپول قهرمان اروپا شد.

او در این راستا گام های بزرگی برداشته و 5 دلیل عمده در مرکز بازی های مدرن (قدرت، سرعت، قدرت هوایی، کیفیت رهبری و توانایی کنترول توپ) را این بازیکن دارد که او را به بهترین مدافع جهان بدل کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала