Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ فرصتی برای تسویه بدهی‌های بزرگ لئونل مسی

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر لیونل مسی
لیونل مسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه بارسلونا در هشت سال گذشته تنها یک‌بار لیگ قهرمانان به دست اورده است. این عدد اما برای تیمی که بهترین بازیکن جهان را در اختیار دارد به هیچ عنوان کافی نیست.

به گزارش اسپووتنیک، لئونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا برای نخستین بار در سال 2006 با مربیگیری "فرانک ریکارد" موفق به فتح این جام شد. این ستاره آرژانتینی اما در آن زمان نقش محوری در جمع کاتالان‌ها را ایفا نمی‌کرد؛ تاجایی که او حتا در فینال برابر آرسنال نیز به میدان نرفت.

Футбол. Лига Европы. Пресс-конференция ФК Олимпиакос - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
والوارده: تصمیم نهایی در مورد مسی فردا مشخص می‌شود

بار دوم و سوم و زمانیکه پپ گواردیولا هدایت تیم را بر عهده داشت، مسی در اوج بود. او به ترتیب در سال‌های 2009 و 2011 جام را به شایستگی بالای سر برد. این پیروز برای آخرین بار در سال 2015 بود؛ زمانی که مسی در کنار لوئیس سوارز و نیمار مثلث جادویی خط حمله تیم تحت هدایت لوئیس انریکه را تشکیل می‌داد. پس از آن بود که هیچ چیز جز ناامیدی عاید کاپیتان آلبی‌سلسته نشد به‌ویژه در 2 سال پایانی که او و آبی‌اناری‌ها به ترتیب مقابل آ.‌اس رم (2018) و لیورپول (2019) با شکست تلخ روبرو شدند.

این در حالی است که مقایسه آمار مسی با کریستیانو رونالدو در دوران حضور ستاره پرتگالی در سانتیاگوبرنابئو، داستان را برای جادوگر آرژانتینی دردناک‌تر هم می‌کند؛ کهکشانی‌ها با رونالدو در 6  سال اخیر چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند؛ چهار قهرمانی که سه بار آن به طور پیاپی رقم خورده است.

قهرمانی در لالیگا بسیار با اهمیت است. در واقع این جام پاداش 9 ماه کار بی‌وقفه و بارسا از این لحاظ می‌تواند رضایت کامل داشته باشد. آنها در 11 سال اخیر، هشت بار قهرمان لالیگا شده اند، اما آنچه در حال حاضر برای هواداران، رسانه‌ها و تمام جهان اهمیت دارد، لیگ قهرمانان اروپا است چرا که زرق و برقِ تورنمنتی بین‌المللی تنها در این جام اروپایی نهفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала