Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نگفته های ستاره لیگ برتر، به طوفان گل بزنم خوشحالی نمیکنم

© Photo / FB/AFFرئوف قادری
رئوف قادری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئوف قادری ستاره لیگ برتر فوتبال افغانستان در گفتگویی اختصاصی با اسپوتنیک میگوید، اگر در فینال جمعه به تیم سابقش گل بزند، خوشحالی نمیکند.

به گزارش اسپوتنیک، رئوف قادری ستاره تیم شاهین آسمایی پیش از جدال حساس با تیم سابق خود در فاینل لیگ برتر صحبت‌های جالبی را انجام داده است. وی از علاقه شدید خود به سه رشته: فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی صحبت کرده است. وی همچنین از اختلافات خود با شاه رسول احراری سرپرست فدراسیون فوتبال هرات پرده برداشته است. به گفته وی احراری قادری را بی دلیل از طوفان و از حضور در لیگ برتر هرات محروم کرده است.

همچنین این بازیکن در ادامه از حس عجیب خود از تقابل با تیم سابق در فاینل صحبت می‌کند و می‌گوید که در صورت گل‌زنی خوشحالی نخواهد کرد.

وی ابراز امیدواری میکند که هر چه زود تر انتخابات فدراسیون فوتبال برگذار شود و فوتبال کشور روند خوب و روبه رشدی بگیرد.

ستاره ای برحال و فصل اخیر لیگ برتر فوتبال افغانستان ابراز امیدواری کرده تا بتواند لباس تیم ملی فوتبال را نیز بر تن کند.

در ادامه شما را به این مصاحبه جذاب دعوت میکنیم.

 در ابتدا خود را کامل معرفی کنید؟

"عبدالرئوف قادری هستم. در اولین ماه زمستان سال 1370 در زاهدان ایران به دنیا آمدم. تا 18 ساله گی در ایران زندگی و تحصیل کردم و سپس به کشورم برگشتم.

از سوابق فوتبالی خود بگویید ؟

"فوتبال را از تیم خردسالان پاس زاهدان شروع کردم، در ایران به تیم های میلان مهاجر افغان و بنیاد مهاجر افغانی بازی کردم و در سن ۱۸ سالگی به افغاستان آمدم و در اولین حضور باشگاهی افغانستان به تیم دسته یک پیروزی شامل شدم، با درخششی که در این تیم داشتم توانستم این تیم را به لیگ برتر ولایت نیمروز برسانم و به منتخب ولایت نیمروز یا همان تیم سیستان به مسابقات فوتسال جام صلح به هرات راه‌یابم و مقام دوم ان مسابقات را از آن تیم نیمروز کردم.

همچنان در تیم های فوتسال سعادت نیمروز و فوتبال اتقلاب نیمروز به مقام قهرمانی رسیدم.

در همان سال مورد توجه رئیس‌ باشگاه تیم استقلال معارف هرات قرار گرفتم و به این تیم دعوت شدم و با قراردادی دو ساله به تیم استقلال هرات پیوستم، در اوایل دوران بازی فقط برای تیم فوتسال این تیم بازی میکردم و در دوسال توانستم به یک مقام سومی و دومی برسم ، همچنان دو سال پی در پی به تیم ملی فوتسال افغاستان در آن سال‌ها دعوت شدم و به دلایلی نتوانستم به تیم ملی فوتسال آن وقت بپیوندم و بعد از دو سال و تشکیل تیم جدیدی در هرات بنام سرخپوشان؛ توانستم به آن تیم در هرات بپیوندم.

البته اینبار من بحیث بازیکن فوتبال و فوتسال توانستم چند سال پی در پی با این تیم به مقام قهرمانی ولایت هرات دست پیدا کنم.

پس از یک سال دوری از فوتبال هرات، در سال ۱۳۹۶ به تیم فوتبال صرافان هرات پیوستم و در همان سال در لیگ برتر هرات به مقام دومی و البته خودم اقای گل آن دوره از لیگ برتر هرات نیز شدم، در جام حذفی و انتخابی لیگ برتر افغاستان به مقام قهرمانی با این تیم نیز رسیدم و در همان سال به تیم طوفان هریرود دعوت شدم و در سال ۱۳۹۷ با تیم طوفان هریرود قهرمان مسابقات لیگ برتر افغانستان شدم.همچنین عنوان آقای گلی را  نیز از آن خود کردم.

 در سال ۱۳۹۷ با تیم اتک انرژی هرات قرارداد جدیدی امضا کردم و بازهم با این تیم قهرمان لیگ برتر ولایت هرات شدم، در سال ۱۳۹۸ بنابر دلایلی از تیم طوفان هریرود جدا شده و به تیم شاهین آسمائی یعنی کابل در لیگ برتر افغاستان پیوستم و تا فعلا اقای گل این دوره از مسابقات هستم و در فینال نیز حضور دارم.

سابقه بازی در تیم ملی ؟

"از تیم ملی بگویم که در سال ۲۰۱۴ به تیم ملی فوتبال ۲۳ افغاستان دعوت شدم و در بازی های مقدماتی المپیکی با این تیم بودم و در همان سال هم با توجه به درخششی که در ان بازی ها داشتم در زمان مربیگری شگرت به تیم بزرگ سالان افغانستان نیز دعوت شدم، اما به دلیل مصدومیت نتوانستم به تیم ملی بزرگسالان سالان به میدان بروم و دیگر اصلا به تیم ملی فوتبال دعوت نشدم".

در ساحلی هم فوتبال حضور خوبی داشتی آیا فوتسال هم بازی کردی ؟

"من در سه رشته یعنی فوتبال ،فوتسال و فوتبال ساحلی به تیم ملی افغانستان دعوت شدم."

در سال ۲۰۱۷ به تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان دعوت شدم و در اولین حضور خود در تمرینات تیم ساحلی توانستم نظر مربی آن وقت رو جلب کنم و جزو ۱۲ نفر قرار بگیرم و راهی مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال ۲۰۱۷ شدم که در چهار بازی در مقابل تیم های مالزیا، چین ، بحرین و ایران با ۱۰ گل بهترین گل‌زن تا آخرین روز این مسابقات باشم هرچند با دو بازی کمتر به دلیل حذف تیم ملی افغانستان این مقام را بدست نیاوردم .

در وجود خودم این توانایی را دیدم که در هر رشته ای از جمله فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی بازی کنم ولی متأسفانه در افغانستان به اینگونه بازی ‌ها توجه خاصی نمی‌شود."

دلیل جدایی ات از طوفان در این فصل چی بود ؟

من فصل قبل با توجه به درخششی که در لیگ هرات با تیم صرافان هرات داشتم توانستم به تیم طوفان هریرود دعوت شوم و با این تیم قهرمانی لیگ برتر و آقای گلی مسابقات را از ان خود کنم، اما در فصل ۱۳۹۷ زمانی که به تیم اتک انرژی میخواستم بپیوندم ممانعتی برایم شد و گفتند که تو نمیتوانی به این تیم بپوندی با دلایلی که خود رئیس فدراسیون وقت هرات (شاه رسول احراری) داشت مورد تهدید قرار گرفتم ولی بلاخره توانستم به تیم اتک اضافه شوم و در جریان مسابقات خیلی برخورد های بدی با من میشد که دلیلش را خودم و اقای احراری می‌دانستیم و نمیشود که حالا بگویم چون با آبروی شخصی بزرگ در هرات بازی میشود، بعد از بازی های لیگ برتر ولایت هرات که با تیم اتک قهرمانی را گرفتم در همان شب بازی برایم ساعت ده شب اطلاع دادند که تو بخاطر توهین به داور از یک سال بازی در لیگ برتر هرات محروم شدی و در همان شب با چندین نفر از هراتیان با داور به تماس شدم که من چه توهینی کردم که یک سال من را محروم کردند و داور گفته بود که چنین چیزی را من نگفتم و خود اقای احراری یک ورقه را به پیش من آورده و گفته امضا کن، داور هم ناخوانده ورق را امضا کرده است و من نمی دانم در آن ورقه چه چیزی نوشته شده بود. وقتی که خودم با سرپرست تیم اتک صبحت کردم خواهان این شدیم که من را به کمیته انضباطی معرفی کن تا دلیل محرومیت‌ام را بدانم ولی متاسفانه تا به امروز این کار را نکردند و بی دلیل من را محروم کردند.

 نمیگویم که کاری نکردم ولی طبق قانون فیفا از سه بازی الی ۵ بازی باید محروم می‌شدم که متاسفانه این کار را نکردند و کار خود شان انجام دادند.

بنابراین منم تصمیم گرفتم تا همین شخص (آقای احراری) باشد دیگر به تیم طوفان بازی نکنم و به تیم شاهین پیوستم".

"و البته من باز هم خواستم به تیم های هرات که خواهانم بودند در سال ۱۳۹۸ بازی کنم تا شاید احراری از کارش کوتاه بیاید ولی آنها گفتند که چهار بازیکن خارج از هرات نمیتوانند به تیم های هرات بازی کنند و از بازی کردن در لیگ هرات محروم هستند."

از این که در فینال مقابل تیم سابقت بازی میکنی چه حسی داری ؟

"این یک چیز عادی هست، در فوتبال حرفه ای هر بازیکن هر سالی در یک تیم ممکن است بازی کند، پس چیزی غیر عادی نیست ولی در مورد اینکه در مقابل تیم سابقم بازی دارم، باید بگویم که واقعا دوست نداشتم چنین اتفاقی بیافتد چون تیم طوفان را واقعا دوست داشتم و دارم؛ ولی حالا در تیم شاهین بازی میکنم پس طبیعتا میخواهم تیمم (شاهین آسمائی) برنده این بازی باشه و قهرمانی را از آن خودمان بکنیم ان شاءالله.

اگر در فینال گل بزنی خوشحالی میکنی ؟

"نه اصلا هیچ گونه خوشحالی نمیکنم در زمانی که گل بزنم فقط سکوت میکنم و می ایستم مردم عزیز هرات که از این موضاعات خبر ندارند که بخواهم بخاطر یک شخصی که عقده ای رفتار کرده با طرفداران بی احترامی یا کاری عقده ای انجام بدم."

آیا لیگ برتر در رشد فوتبال افغانستان تاثیر دارد ؟

"در مورد تاثیر لیگ برتر افغانستان به بازیکنان داخلی باید بگم واقعا یک انگیزه و پیشرفت بازیکنان جوان داخل افغانستان هست درسته که مربی تیم ملی آقای انوش دستگیر توجهی به بازیکنان داخلی نشان نمیدهد، ولی فدراسیون فوتبال افغانستان با وجود امکانات کمی که در اختیار دارد باید بفکر بازیکنان داخلی باشد و همین لیگ هم فعلا علاقه مند و بیننده های زیادی چه در افغانستان و چه در خارج از افغانستان دارد، پس این خودش باعث پیشرفت بازیکنان داخلی هست و اگر اینم نباشد دیگر به فوتبال داخلی نباید امیدی داشت.

به عقیده من کم کم فوتبال برای بازیکنان داخلی نابود میشود و من بشما قول میدهم اگر تیمی از داخل افغانستان تشکیل شود میتواند نتیجه خوبی در مقابل تیم فعلی افغان های خارج از کشور بگیرد، این را احساسی و یا اینکه من لیاقت تیم ملی را دارم یا نه و چون تا فعلا دعوت نشدم نمی‌گویم، فقط نظر خودم و مردم افغانستان را گفتم چون به بازیکنان داخلی باور دارم."

بنظرت چه راه کارهایی باید سنجیده شود ؟

"اولتر از همه باید به زودترین فرصت انتخابات برای تعیین شدن رئیس فدراسیون فوتبال افغاستان برگزار شود تا کسی که لیاقت ریاست این پست را دارد بدست اورده و بفکر فوتبال افغاستان باشد تا از این مشکلات بیرون شود.

تاجرین و شرکت های خصوصی تیم های لیگ برتر را خریداری کرده تا تیم ها قوی تر و با انگیزه تر به این مسابقات اشتراک کنند و بازیکنان خارج از کشور را در اختیار بگیرند.

  سرمایه گذاری در فوتبال باعث پیشرفت فوتبال یک کشور هست."

آیا از سرمربی توقع دعوت به تیم ملی را داری ؟

"اینکه توقع دارم به تیم ملی دعوت بشم یا نه باید بگم که صد در صد هر بازیکنی دوست دارد به تیم ملی کشورش بازی کند و افتخاری بزرگتر از بازی در تیم ملی نیست. پس بدون شک آرزوی منم هست که در تیم ملی فوتبال کشور خود باشم. اما با توجه به اینکه در دو سال درلیگ درخشش داشتم ولی هنوز به تیم ملی دعوت نشدم کم کم نا امید شده ام.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала