Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اعمال محدودیت برای کمیسیون اِیجنت‌ها و انتقال قرضی بازیکنان

© AFP 2023 / Giang HuyПрезидент ФИФА Джанни Инфантино во время посещения Вьетнамской Футбольной Федерации в Ханое
Президент ФИФА Джанни Инфантино во время посещения Вьетнамской Футбольной Федерации в Ханое - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیفا برنامه ای را روی دست گرفته که به اساس آن قرار است محدودیت‌هایی بالای کمیسیون مدیربرنامه ها و نیز تعداد انتقال قرضی بازیکنان، ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» با انتشار گزارشی مدعی شده که جانی اینفانتینو رییس فیفا اعلام کرده که می خواهد با قوانین جدید، تأثیر ایجنت های بازیکنان را در بازار نقل‌وانتقالات محدود سازد.

فیفا می خواهد که اگر طرف حساب مدیربرنامه ها باشگاه های خریدار باشد، تنها 3 درصد به عنوان کمیسیون انتقال دریافت کنند و اگر طرف حساب آنها باشگاه های فروشنده باشد، تنها 6 درصد به عنوان کمیسیون برای شان آب بخورد و آنها دیگر نخواهند توانست از دو طرف (باشگاه‌ خریدار و باشگاه‌ فروشنده) کمیسیون دریافت نمایند.

در این میان مینو رایولا یکی از مدیربرنامه هایی است که سال در چند سال پسین کمیسیون‌های زیادی از انتقال بازیکنان به تیم‌های دیگر بدست آورده که تنها در سال 2016 بابت انتقال پُل پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد، رقم 35 میلیون پوند را به عنوان کمیسیون به جیب زده است.

البته همچنان گفته می شود که طبق این قانون، باشگاه‌ها از فصل 22-2021 حق دارند تا 8 بازیکن بالای سن 21 سال را به صورت قرضی به باشگاه‌های دیگر بفرستند و این تعداد از فصل 23-2022 به 6 بازیکن قرضی کاهش می یابد. این قانون در حالی پیاده خواهد شد که هم اکنون باشگاه چلسی 27 بازیکن قرضی در باشگاه های دیگر دارد.

البته منچسترسیتی و یوونتوس هم از این قانون ضربه خواهند خورد که اکنون 12 بازیکن شان به صورت قرضی در باشگاه های دیگر بازی می کنند.

فیفا با ایجاد این قانون می خواهد، باشگاه‌ها بیشتر روی استعدادهای خود سرمایه‌گذاری کنند و جلو خرید و فروش بازیکنان گرانقیمت گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала