Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی به سیم آخر زد، از بارسلونا خسته شده بودم و میخواستم جدا شوم

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر لیونل مسی
لیونل مسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیونل مسی کاپیتان بارسلونا در تازه ترین مصاحبه اش، به گونه مفصل در مورد موضوعات مهم و داغ صحبت کرده و افشاگری جالبی نیز نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، اعجوبه آرژانتینی بارسلونا در مصاحبه تازه اش، در مورد مسایل مربوط به خود صحبت کرد که در بر گیرنده برگشت نیمار، جدایی رونالدو از رئال و لیگ قهرمانان می شود.

در تابستان جاری خبر برگشت نیمار پنجره نقل و انتقالات شدیدا تحت تاثیر قرار داده بود در حالیکه او با وجود شایعات پیوستن اش به رئال یا بارسا، سرانجام در پاریس ماندنی شد.

لیونل مسی اما علاقه وافری برای برگشت نیمار و بازی در کنار او را داشت و پیش از این نیز گفته بود که مدیریت بارسا برای حرید بازیکن تمام تلاش خود را انجام نداده است.

اخیرا کاپیتان کاتالان ها مصاحبه ای با رادیو کاتالونیا داشته و از ماجرای نیمار گرفته تا جدایی کریستیانو رونالدو و ناکامی سالهای اخیر تیمش در لیگ قهرمانان صحبت نمود.

او در مورد برگشت نیمار گفت: صادقانه بگویم فکر می کردم اگر نیمار در تابستان به بارسا نیاید او حتما راهی رئال خواهد شد.

نیمار یکی از بهترین بازیکنان جهان است و باعث کسب جام بیشتر برای ما می شود، من نمی خواستم به مدیریت تیم فشار بیاورم ولی در جریان مذاکرات نبودم. فکر می کنم نیمار خودش هم بعد از جدایی متوجه اشتباهش شد و از همان موقع می خواست جبران کند.

مسی در مورد اخراج مهاجم فرانسوی بارسا مقابل سویا اظهار داشت:

اینکه دمبله چنین جمله ای را به متئولاهوز بوید، کمی باورش سخت است، عثمان دمبله نمی تواند چنین واضح چیزی بگوید و در آن لحظه تلاش من رساندن این موضوع به داور بود.

از مسی در مورد اینکه او را خدای فوتبال بخوانند گفت: این لقب برای من نگران کننده نیست، اما من آنرا دوست ندارم، می دانم آنانی که با چنین لقبی مرا می خوانند، بخاطر احترام است اما اطلاق لقب "خدای فوتبال" اغراق آمیز به نظر می رسد. به خصوص برای فرزندانم چون آنها به من لئو مسی می گویند.

مسی که چندی پیش جایزه بهترین بازیکن جهان از سوی فیفا را دریافت کرد در مورد توپ طلا گفت: نمی دانم که دوباره توپ طلا به من می رسد یا نه اما ناامید نیستم. برای من جوایز فردی اهمیت دارند اما در اولویت اول نیستند ولی اگر یک سال دیگر را بدون کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بگذرانم، بیشتر ناامید خواهم شد. هدف همه ما فتح اروپاست و می خواهیم دوباره جام را ببریم. در حالیکه می توانستیم قهرمانی های زیادی در این فرصته داشته باشیم اما فُرصتهای زیادی را از دست دادیم و متاسفانه بارسلونا مدت زیادی قهرمان اروپا نشده است.

بارسلونا که در بازی برگشت برابر لیورپول شکست تلخ و سختی را تجربه کرد، با آنهم اما ارنستو والورده روی سکان هدایت این تیم ماندنی شد که مسی در این باره می گوید: شکست مقابل لیورپول تقصیر ما بود ولی ماندن والورده تصمیم من نه بلکه از باشگاه بود که این تصمیم باعث خوشحالی من و کل اعضای رختکن شد. مثلی که از لوئیزانریکه و دیگر سرمربیان حمایت کرده ایم، از والورده هم حمایت می کنیم.

مسی در مورد پروژه فصل جاری بارسا اشاره نمود: گرچه شروع فصل برای ما هزینه داشت، ولی تیمی با بازیکنان بزرگ داریم و همگی به دنبال پیروزی و کسب عناوین هستیم چون چیزی است که هواداران می خواهند. در سالهای اخیر نیز ما همیشه پروژه پیروزی را داشته ایم با انکه در خانه لیورپول و رم شکست هایی طی دوسال رخ داد.

اعجوبه آرژانتینی در مورد کلکسیون خانگی اش گفت:  نمی دانم چه تعداد توپ در خانه دارم اما در موزیم من جوایز، توپ طلا و پیراهن زیاد است.

ممهم ترین حرف مسی در مورد رقابت با کریستیانو رونالدو بود که او می افزاید: دوست داشتم او در رئال مادرید بماند، چون رقابت با او خاص و کلاسیک بود و باور دارم با آنکه رئال اکنون هم بازیکنان خوبی دارد اما جای خالی رونالدو در این تیم حس می شود. این تیم همین حالا هم بازیکنان زیادی دارد که با آنها می تواند برای هر کسب هر جامی بجنگد و آنها تاریخچه ای بزرگی دارند.

فوق ستاره بارسا خداحافظی اش را چنین تعریف می کند: هر سال شرایطم را بررسی می کنم تا بدانم در چه موقعیتی هستم. ممکن بگویم تا 35 یا 36 سالگی، اما در آن مقطع نتوانم بازی کنم.

مسی در این مصاحبه با رادیو کاتالونیا از جدایی صحبت کرده و تصریح نمود: می خواستم جدا شوم، نه فقط از بارسلونا، بلکه می خواستم اسپانیا را ترک کنم. چون حس می کردم در بخش مالیات با من بدرفتاری می شود و دیگر نمی خواهم اینجا باشم. ولی من هیچ پیشنهاد رسمی نداشتم چون همه از علاقه من برای ادامه کار در بارسا می دانند  و من خواهان ماندن در بارسلونا هستم و هیچ مشکلی در مورد آینده و تمدید قرارداد ندارم.

با آنکه داور ویدیوی در فوتبال اسپانیا جای اصلی خود را پیدا نکرده و در سراسر جهان نیز با انتقادهایی همراه بود، اما مسی از آن طرفداری می کند و می گوید: VAR را دوست دارم و طرفدارش می باشم گرچه تردیدهایی وجود دارد و هنوز هم به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرد و این در حالیست که نباید با وجود این تکنولوژی شرایط اینگونه باشد.

 مسی بهترین بازی دوران حرفه ای اش را به دیدار برابر رئال می داند: آن مسابقه را بیشتر از همه بازی ها به خاطر دارم، دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید است که با دو گل برنده شدیم. من نمی دانم آیا آن بهترین بازی من بود یا خیر، اما برای من بی نظیر بود. بهترین گلم نیز آن گلی بود که با ضربه سر در رُم به منچستریونایتد زدم. در مورد بهترین مربیان دوران حرفه ای ام فکر می کنم، پپ گواردیولا و لوئیس انریکه بسیار بهم نزدیک هستند. اما قوی ترین قوی ترین رقیب دوران ورزشی اسپانیا بود که قبل از جام جهانی 2010 برابر شان بازی کردیم و آن دیدار یکی از مسابقه هایی بود که تیم رقیب حیرت زده ام کرد. اما بدترین لحظه دوران حرفه ای من فصل 14-2013 بود زمانی که مصدومیت های زیادی را تجربه کردم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала