Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ادامه رسوايی جنسی در فوتبال افغانستان؛ محروميت پنج‌ساله برای عليرضا اقازاده

سید آقازاده
سید آقازاده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون بین‌المللی فوتبال عالی‌ترین مقام رسمی فدراسیون فوتبال افغانستان را برای پنج سال از حضور در فعالیت‌های فوتبال محروم کرد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از «اسوشیتد پرس» فدراسیون بین‌المللی فوتبال «فیفا» امروز سید آقازاده، سکرترجنرال فدراسیون فوتبال افغانستان را برای پنج سال از فعالیت‌های فوتبال ممنوع و نام او از فهرست این نهاد نیز حذف کرده است. این نهاد دلیل این اقدامش را عدم توجه به پرونده آزار و اذیت بازیکنان تیم ملی بانوان عنوان کرده است.

این حکم می تواند آقازادا را از کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا  نیز خارج کند. او همچنین به 10 هزار فرانک سوئیس نیز جریمه شده است. فیفا گفته است که آقازاده از از ماجرای آزار و اذیت جنسی بانوان فوتبال باز  آگاه بود و وظیفه داشت گزارش دهد و از پیشگیری از آن جلوگیری کند. در همین حال، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که پیش از اقدام برای حذف آقازاده از سمتش صبر خواهد كرد تا تصمیم نهایی و لازم الاجرا باشد. فیفا گفته است که آقا زاده به عنوان سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال افغانستان با کرام الدین کریم همکاری داشته است.

بازیکنان تیم ملی بانوان افغانستان برای چندین سال مسئولان فدراسیون را به سوء استفاده جنسی و سرپوش گذاشتن متهم کرده بودند. فیفا، کرام الدین کریم را در ماه جون پس از آنکه از سوی چندین بازیکن تیم ملی فوتبال به آزار و اذیت جنسی متهم شد و از فعالیت‌های فوتبالی از فیفا محروم و مبلغ یک میلیون فرانس سویس جریمه کرد.

مقامات قضایی افغانستان و فیفا سال گذشته تحقیقات را اعلام کردند که بازیکنان با اتهامات عمومی روبرو شدند و به نظر می رسد از عملکرد نهادهای قضایی افغانستان ناامید شده اند. سید آقازاده در ماه اپریل سال روان برای یک دوره چهار ساله به عضویت کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا  راه پیدا کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از این تصمیم گفته است که آقازادا می تواند به دادگاه داوری ورزش در لوزان سوئیس تجدید نظر کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала