Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نه کریس نه لئو، رونالدو بهترین بازیکن تاریخ است

© AP Photo / Manu FernandezBarcelona's Lionel Messi, right and Real Madrid's Cristiano Ronaldo greets each other before a Spanish La Liga soccer match between Barcelona and Real Madrid, dubbed 'el clasico', at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Sunday, May 6, 2018
Barcelona's Lionel Messi, right and Real Madrid's Cristiano Ronaldo greets each other before a Spanish La Liga soccer match between Barcelona and Real Madrid, dubbed 'el clasico', at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Sunday, May 6, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جوزه مورینیو مربی بدون تیم دنیای فوتبال، رونالدوی برزیلی را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال میداند.

به گزارش اسپوتنیک، مورینیو سرمربی سابق شیاطین سرخ که در حال حاضر سرگرم کارشناسی فوتبال در شبکه اسکای اسپورت است، معتقد است رونالدو اسطوره سابق فوتبال برزیل بالاتر از مسی و رونالدو بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

رونالدو - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رونالدو به علی دایی و آقای گلی جهان نزدیک شد + عکس

مورینو که در دوران مربیگری سر بابی رابسون نقش مترجم و دستیار در بارسلونا را داشت، یک سال بازی رونالدوی برزیلی را در بارسا از نزدیک دیده است.

وی با تمجید از رونالدو و مسی که 15 سال است در بهترین سطح قرار دارند میگوید: اگر قرار باشد از کیفیت و استعداد صحبت کنیم، هیچ کسی از رونالدو بالاتر نیست.

به گفته وی اگر رونالدو در فوتبال امروزی بازی میکرد، معلوم نبود چه قمیتی داشت.

مورینیو در این خصوص گفت: وی در 19 ساله گی همه را شگفت زده کرده بود. او در سال 1997 گلی به پی اس جی زد که من را شگفت زده کرد. اگر مصدومیت ها به سراغش نمیامدند، عملکرد او حیرت انگیز و فوق العاده بود.

رونالدوی برزیلی یک فصل در بارسا بازی کرد و در 49 بازی 47 گل برای آبی اناری به ثمر رساند. او سپس راهی اینتر شد و پس از 5 فصل حضور در این تیم به رئال پیوست و در نهایت پیراهن میلان و کورینتیانس را به تن کرد و سال 2011 نیز کفش ها را آویخت.

رونالدو همچنین 97 بازی ملی برای تیم ملی کشورش انجام داده که 62 گل نیز برای سلسائو به ثمر رسانده است.

وی همچنین با تیم ملی فوتبال کشورش قهرمانی در جهان را در سال های 1994 و 2002 را به ست آورده است.

 

نتر

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала