Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مقدماتی یورو 2020؛ صعود اوکراین با برد پرتگال/جشنواره گل انگلیس در شب توقف خروس‌ها برابر ترکیه

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر فوتبال
فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شبی که تداوم گلزنی رونالدو هم مانع شکست پرتگال و صعود اوکراین نشد، فرانسه باز هم نتوانست ترکیه را شکست دهد و انگلیس یک پیروزی قاطعانه به دست آورد.

به گزارش اسپوتنیک، در گروه اول مسابقات، انگلیس در خانه بلغارستان به برتری قاطعانه 6 بر صفر دست یافت. راشفورد در دقیقه 7، بارکلی در دقایق 20 و 32، استرلینگ در دقایق 45 و  69 و کین در دقیقه 85 برای میهمان گلزنی کردند. در دیگر بازی این گروه، کوزوو 2 بر صفر مونته‌نگرو را برد. در جدول گروه اول، انگلیس 15 امتیازی بالاتر از جمهوری چک 12 و کوزووی 11 امتیازی صدرنشین است.

در گروه B اوکراین برابر پرتگال قرار  گرفت و 2 – 1  پیروز شد.  میزبان در نیمه اول فوق العاده ظاهر شد و توانست با گل های رومن یارمچوک و آندری یارمولنکو حریفش را شکست دهد. در نیمه دوم تاراس استپاننکو با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد و یک پنالتی به پرتغال هدیه کرد. کریستیانو رونالدو توانست اختلاف را به حداقل برساند و به رکورد 700 گل دست یابد. ستاره پرتگالی در بازی‌های ملی و باشگاهی این رکورد فوق العاده را به ثبت رساند. پرتگال نتوانست از شکست فرار کند و اوکراین با این برد پنجمین تیم راه یافته به یورو لقب گرفت. پیش از این تیم های بلجیم، ایتالیا، لهستان و روسیه به یورو 2020 صعود کرده بودند.

دوشنبه شب همچنین در گروه هشتم مسابقات انتخابی یورو 2020، فرانسه در خانه خود مقابل ترکیه با تساوی یک - یک متوقف شد تا مانند بازی رفت از کسب پیروزی مقابل این تیم عاجز بماند. ژیرو در دقیقه 76 قهرمان جهان را پیش انداخت، اما آیهان در دقیقه 82 گل تساوی ترکیه را به ثمر رساند. در همین گروه، ایسلند 2 بر صفر از سد آندورا گذشت و آلبانی 4 بر صفر در خانه مولداوی به برتری دست یافت. در جدول گروه هشتم، ترکیه و فرانسه با 19 امتیاز به ترتیب اول و دوم هستند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала