Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ملی پوشان فوتسال از میادین تا آفرینش لبخند برای یتیمان

© AFFتیم ملی فوتسال افغانستان با یتیمان پرورزشگاه
تیم ملی فوتسال افغانستان با یتیمان پرورزشگاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیاد خیریه لبخند به همکاری فدراسیون فوتبال کشور، بازی دوستانه را میان ملی پوشان فوتسال و کودکان پرورزشگاه شمسه در کابل برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ملی پوشان فوتسال کشور در حالی که اردوی آماده سازی برای بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا را سپری می کنند، امروز در یک بازی دوستانه با کودکان تیم پرورشگاه شمسه وارد میدان شدند.

این بازی به ابتکار بنیاد خیریه لبخند در یکی از ورزشگاه‌های غرب شهر کابل با همکاری فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال کشور راه اندازی شد.

در این بازی چهار تیم از میان کودکان یتیم و تیم ملی فوتسال به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ملی فوتسال  کشور از برای تشویق کودکان و نوجوانان یتیم، نتیجه را به آنها واگذار نمود تا در فرجام جام قهرمانی نیز به تیم پرورشگاه برسد.

روحیه بخشیدن به کودکانی که از نعمت داشتن پدر و مادر محروم اند و همچنین انگیزه بخشی به بازیکنان ملی پوش کشور، هدف اصلی این بازی دوستانه را تشکیل می دهد.

در همین حال احمد رُمان عباسی مسول بنیاد لبخند می گوید: "هدف از برگزاری مسابقات این بود که نشان بدهیم بچه های تیم ملی ما با محروم ترین قشر جامعه که کودکان هستند می بینند و بازی می کنند و این یک حس خوبی برای بچه های تیم ملی می دهد و همچنان کودکان پرورشگاه، خود را محروم و دور از جامعه نمی دانند."

همچنان عبدالرزاق ممرک سرمربی تیم ملی فوتسال کشور ضمن ابراز خرسندی از انجام این برنامه گفت: "امروز توانستیم در خدمت اطفالی باشیم که از نعمت داشتن پدر و مادر محروم اند و ما به حیث هموطنان شان این مسولیت را داریم که در کنار شان باشیم تا برای رشد و اینکه خود را تنها احساس نکنند، کاری کنیم و آینده بهتری را به کمک هم برای شان رقم بزنیم."

البته در جریان این برنامه بنیامین افغان کودک فریستایلر کشور نیز برای تماشاگران نمایش اجرا نمود.

گفتنی است بنیاد خیریه لبخند که یک هفته قبل جواز رسمی خود را از دولت دریافت کرد، بازی دوستانه امروز را به عنوان نخستین برنامه کاری اش، برگزار نمود تا از راه ورزش که شدیدا مورد توجه مردم افغانستان است، بتواند توجه دولت و مردم را روی کودکان یتیم در پرورشگاه ها جلب نماید.

این بازی در حالی انجام می شود که تیم ملی فوتسال کشور از سه شنبه 16 میزان تمرینات آماده سازی برای بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا (به میزبانی شهر ارومیه ایران) را در یکی از جمنازیوم های شخصی کابل برگزار نموده و با حضور در این مسابقات (اول عقرب) با ازبکیستان، (دوم عقرب) با تاجیکستان و (سوم عقرب) با نیپال مصاف خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала