Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسابقات بایسکل‌رانی کوهستانی در کابل برگزار شد

© Photo: Surosh Sayedبایسکل رانی
بایسکل رانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولین دور مسابقات بایسکل‌رانی در کابل با حضور رکاب‌زنان ولایات و مرکز راه اندازی گردید.

به گزارش اسپوتنیک، نخستین دور رقابت‌های حرفه‌ای قهرمانی بایسکل‌رانی موسوم به «کراس کانتری» امروز در کابل برگزار شد و در آن 8 رکاب‌زن از ولایت‌های کابل، بامیان، میدان‌وردک، پروان و غور با هم به رقابت‌ پرداختند. این رقابت‌ها برای اولین‌بار در یک پیست خودساخته از سوی باشگاه کوهستانی مرکزی برگزار شده بود که رکاب‌زنان فاصله 9 کیلومتر و 300 متر را در 7دور 1 کیلومتر و 300 متری طی کردند.

فعالیت فدراسیون ملی بایسکل رانی افغانستان به حالت تعلیق در آمد - اسپوتنیک افغانستان
فعالیت فدراسیون ملی بایسکل رانی افغانستان به حالت تعلیق در آمد

در پایان مهدی محمدی از ولایت بامیان با ثبت زمان 34 دقیقه و 45 ثانیه جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. جمعه خان شفیق هم‌شهری او با ثبت زمان 36 دقیقه جایگاه دوم را گرفت و نصیر چنگیزی تنها رکاب‌زنِ ولایت غور با ثبت زمان 41 دقیقه و 35 ثانیه رده سوم را به خود اختصاص داد. این رقابت‌ها بدون حمایت فدراسیون مربوطه ولی با تمویل مادی "زاویه" یکی از رسانه‌های دیجیتالی افغانستان برگزار شده بود و در پایان رقابت‌ها نیز ضمن تفویض تندیس اول تا سوم، برای قهرمان کُراس کانتری افغانستان مبلغ 10 هزار افغانی، برای مقام دوم 7500 افغانی و مقام سومی 5 هزار افغانی پاداش، نقداً پرداخت شد.

مصطفی رسولی مسول برگزاری این مسابقات به سیداحد سروش خبرنگار اسپوتنیک گفته است که پس از این تلاش دارد تا رقابت‌های رکاب‌زنی کُراس کانتری 4 بار در سال راه اندازی نماید و تا چندی بعد مسابقات از این دست برای بانوان اما در سطح پایین‌تر برگزار خواهد شد. رقابت‌های یاد شده در حالی راه اندازی می‌شود که فدراسیون بایسکل‌سواری افغانستان از سوی دو فرد به گونه موازی رهبری می‌شود و اکنون گفته می‌شود که قرار است تا یکماه دیگر انتخابات این اداره برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала