Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

"لافابریکا" بزرگترین صادرکننده بازیکن در اروپا

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر اکادمی فوتبال Академия ФК "Краснодар"
اکادمی فوتبال   Академия ФК Краснодар - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با حاضر بودن 39 بازیکن در پنج لیگ برتر اروپایی در فصل جاری از اکادمی رئال مادرید، این باشگاه اسپانیایی در صدر فهرست قرار دارد، بارسلونا و المپیک لیون نیز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش CIES، اکادمی رئال مادرید بزرگترین صادرکننده استعداد در فوتبال اروپا است. هم اکنون 39 بازیکن از "لا فابریکا" در 5 لیگ بزرگ اروپایی (لالیگا، لیگ برتر انگلستان، سری آ، بوندس لیگا و لیگ 1) حضور دارند و به ترتیب باشگاه های بارسلونا با 34 بازیکن در رده دوم و لیون با 30 بازیکن در سوم هستند.

در تهیه این فهرست، حضور بازیکن در اکادمی حداقل برای سه سال و سن بین  15 تا 21 سال در نظر گرفته شده است.

برخی از نام های موجود در این لیست عبارتند از: خوزه کایخون در ناپولی، پارخو کاپیتان والنسیا، آلوارو موراتا مُهاجم اتلتیکو مادرید، پابلو سرابیا خرید اخیر PSG و نیز به ترتیب استعدادهایی همچون سرجیو رگیلیون در سویا و اشرف حکیمی در بوروسیا دورتموند  شرکت دارند.

نکته قابل توجه نام رافائل واران است در حالیکه او در 18 سالگی وارد مادرید شد ولی بازیکنی از آکادمی محسوب می شود، با آنکه او محصول سیستم جوانان مادرید به شمار نمی رود. بازیکن دیگری که در شرایط مشابهی قرار دارد اما حساب نمی شود مارسلو است که در 18 سالگی به رئال پیوست ولی در بازار نقل و انتقالات زمستانی فقط قبل از 21 سالگی دو و نیم فصل را در این باشگاه به پایان رساند.

از طرف دیگر، چند بازیکن اکادمی لافبریکا در واقع با رئال مادرید بازی می کنند، با توجه به اساس تحقیق انجام شده توسط CIES، تیم زیدان کمترین بازیکن اکادمی را دارد، و طبق اطلاعات ، بازیکنان لا فابریکا در این فصل تنها 25.9٪ دقیقه بازی کرده اند، وقتی رقم 100٪ تیم اتلتیک بیلبائو و 84.5٪ فیصد رئال وایادولید در نظر گرفته شود.

آنها از واران (630 دقیقه در لالیگا) دنی کارواخال(540)، لوکاس وازکز(277) و ماریانو (برای اولین بار بازی می کند) استفاده شده اند، اگر واران را از معادله خارج کنید، که احتمالاً او باید باشد، این عدد به 15.9٪ کاهش می یابد.

جوانان اکادمی رئال مادرید خسته نیستند که به مقصدهای دیگر اروپا سفر کنند تا مهارت های خود را توسعه دهند و مشاغل خود را به دست آورند. تیم هایی مانند والنسیا، اتلتیکو و بارسا تعداد مشابهی دارند اما این رئال مادرید است که همچنان در رده بندی در صدر فهرست قرار دارد و همچنان به تولید بازیکن در اروپا می پردازد و به همین دلیل آنها بزرگترین اکادمی اروپا هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала