Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان؛ آتش‌ بازی رئال در شب صعود یووه، بایرن و پاریسی ها ( گزارش کامل )

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر یوونتوس
یوونتوس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هفته چهارم مرحله گروهی رقاب های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته با صعود سه تیم به جمع ۱۶ تیم برتر به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، تیم‌های فوتبال یوونتوس ایتالیا، بایرن مونیخ آلمان و پاری‌سن‌ژرمن فرانسه با غلبه در برابر حریفان به دور بعد چمپیونس لیگ صعود کردند.

در سایر دیدارهای هفته چهارم لیگ قهرمانان نیز در مهم‌ترین آنها رئال با درخشش رودریگو جشنواره‌ای از گل در مقابل گالاتاساری به‌راه انداخت منچسترسیتی در ایتالیا مقابل آلتالانتا به تساوی رضایت داد و اتلتیکومادرید هم در آلمان مقابل لورکوزن شکست خورد.

در ادامه بررسی کامل رقابت ها دیشب از گروه او تا چهارم میپردازیم.

گروه A

در گروه A رقابت‌ها شب گذشته دو دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین آن رئال مادرید با نتیجه ۶ - ۰ موفق به شکست گالاتاسرای ترکیه در خانه خود شد.

این دیدار با قضاوت فلیکس زوایر از آلمان در استادیوم سانتیاگو برنابئو و با بازی درخشان رودریگو و بنزما دو ستاره خط حمله رئال، به سود این تیم به‌اتمام رسید.

برای رئال مادرید در این دیدار رودریگو گوئس سه باردر دقایق ۷،۴ و ۹۲ موفق به گلزنی شد و در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان موفق به ثبت هت‌تریک شد.

سرخیو راموس کاپیتان رئال در دقیقه ۱۴ از روی نقطه پنالتی و کریم بنزما دو بار و در دقایق ۴۵ و ۸۱ موفق به گشودن دروازه تیم ترکیه‌ای شدند.

به این ترتیب بردی آسان و بی‌دردسر و با گل‌های زیاد برای رئال مادرید رقم خورد تا مسیر صعود این تیم به دور بعد هموار شود.

در دیگر دیدار این گروه پاری‌سن‌ژرمن در خانه و در ورزشگاه پارک دو پرنس موفق به شکست کلوب بروژ بلژیک و صعود به دور بعد شد.

پاریسی ها با تک گل مائورو ایکاردی در دقیقه ۲۲ موفق شدند سه امتیاز حساس این دیدار را کسب کنند.

به این ترتیب در جدول این گروه تا پایان هفته چهارم، پاری‌سن‌ژرمن با ۱۲ امتیاز در صدر قرار دارد و صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی مسجل کرده‌است، رئال مادرید نیز با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد و شانس زیادی برای صعود به دور بعد دارد. تیم های کلوپ بروژ با 2 و گالاتاساری نیز با 1 امتیاز در رده های بعدی هستند.

گروه B

در گروه B رقابت‌ها نیز شب گذشته بایرن مونیخ در اولین تجربه سرمربی‌گری فلیک پس از اخراج نیکو کواچ، با برتری دو بر صفر مقابل المپیاکوس یونان صعود خود به دور بعد را مسجل کرد.

تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ آلمان و اولمپیاکوس یونان شب گذشته در آلیانز آرنا به‌تقابل هم رفتند که این دیدار را باواریایی‌ها با غلبه ۲ بر صفر در برابر حریف یونانی به‌اتمام رساندند.

در این مسابقه رابرت لواندوفسکی در دقیقه ۶۹ و ایوان پریسیچ در دقیقه ۸۹ برای اف‌سی هالیوود گل‌زنی کردند، تا بایرن مونیخ هم به جمع تیم‌های زود صعود کرده به جمع ۱۶ تیم برتر اضافه شود.

 در دیگر دیدار  نیز تاتنهام با درهم کوبیدن ستاره سرخ در صربستان شانس صعود خود را افزایش داد.

تاتنهام هاتسپر فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان در رد استار استادیوم در کشور صربستان موفق به پیروزی ۴ بر صفر در برابر ستاره سرخ بلگراد شد.

در این مسابقه جیووانی لوسلسو در دقیقه ۳۴، هیونگ مین سون دو بار در دقایق ۵۷ و ۶۱ و کریستین اریکسن در دقیقه ۸۵ موفق به باز کردن دروازه صربستانی شدند تا تاتنهام بردی پر گل را در خارج از خانه جشن بگیرد.

در گروه دوم بایرن مونیخ با 12 امتیاز صدرنشین است، تاتنهام با 7 امتیاز تیم دوم است، ستار سرخ با 3 امتیاز سوم و المپیاکوس با 1 امتیاز قعرنشین جدول است.

گروه C

در گروه C رقابت‌ها نیز شب گذشته منچستر سیتی در خانه آتالانتا متوقف شد، شاختار و دینامو زاکرب به تساوی پر گل قناعت کردند.

تیم‌های فوتبال آتالانتای ایتالیا و منچستر سیتی انگلستان در ورزشگاه سن‌سیرو شهر میلان به میزبانی آتالانتا به جدال هم رفتند که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه برنده‌ای نداشت.

ابتدا در دقیقه ۷ رحیم استرلینگ خیلی زود برای سیتی گل زد و این تیم را در خانه حریف پیش انداخت.

ضمن این که در دقیقه ۴۳ این مسابقه گابریل ژسوس یک پنالتی را برای نماینده انگلستان هدر داد.

با شروع نیمه دوم و با مصدومیت ادرسون مورائس، کلودیو براوو جانشین این بازیکن شد تا این‌ که در دقیقه ۴۹ ماریو پاسالیچ بازیکن اسبق چلسی برای تیم تحت هدایت مانوئل گاسپرینی گل‌زنی کرد تا بازی یک بر یک مساوی شود.

در ادامه و در دقیقه ۸۱ این مسابقه یک اتفاق عجیب رخ داد و کلودیو براوو با خطایی که به روی بازیکن حریف انجام داد، با دریافت کارت سرخ از داور از زمین بازی اخراج شد تا من‌سیتی هر دو دروازه‌بان خود را از دست بدهد.

در ادامه  کایل واکر مدافع راستی سیتی که او هم از روی نیمکت وارد میدان شده بود، حدود ۱۰ دقیقه باقیمانده را درون دروازه تیمش ایستاد که در پایان موفق شد دروازه تیمش را بسته نگه دارد تا این بازی با تساوی 1 بر 1 به پایان برسد.

در دیدار بعدی این گروه دینامو زاگرب کرواسی در خانه و در ورزشگاه ماکسیمیر در برابر شاختار دونتسک اوکراین با نتیجه ۳ - ۳ متوقف شد.

در این دیدار برونو پتکوویچ در دقیقه ۲۵، لوکا ایوانوسک در دقیقه ۸۳ و آریان آدمی در دقیقه ۸۹ برای میزبانان گل‌زنی کردند، سه گل شاختار هم در این مسابقه توسط آلان پاتریک در دقیقه ۱۳، جونیور مورائس در دقیقه ۹۳ و تته کاردوسو لموس از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۹۸ برای نماینده اوکراین گل‌زنی کردند تا تساوی در آخرین دقایق در دیدار خارج از خانه طعم شیرینی بگیرد..

در جدول گروه سوم نیز سیتی با 10 امتیاز صدرنشین است، دیناموزاگرب و شاختار با 5 امتیاز دوم و سوم هستند. آتالانتا نیز با 1 امتیاز در جایگاه چهارم است.

گروه D

از گروه D رقابت‌ها نیز شب گذشته دو دیدار برگذار شد که در مهم‌ترین آن یوونتوس با پیروزی دشوار در هوای سرد مسکو راهی دور بعد شود، اتلتیکو هم در برابر یاران ندیم امیری در شب اخراج ستاره افغانستانی‌الاصل مغلوب لورکوزن شد.

تیم‌های فوتبال لوکوموتیو مسکو و یوونتوس در روسیه و در آر زد دی آرنا به تقابل هم رفتند که این دیدار با پیروزی دشوار و ۲ بر ۱ نماینده ایتالیا خاتمه یافت.

 در این دیدار آرون رمزی در دقیقه سوم بانوی پیر را پیش انداخت اما ۹ دقیقه بعد الکسی میرانچوک بازی را به تساوی کشاند در ادامه هر دو تیم و مخصوصا یووه برای گشودن دروازه حریف تلاش کردند که تا آخرین ثانیه‌های بازی این این تلاش بی فایده بود، اما در دقیقه ۹۳ داگلاس کاستا بازیکن تعویضی ساری، با حرکتی زیبا و انفرادی گل زیبایی زد و صعود نامه یوونتوس را به دور یک هشتم نهایی امضا کرد.

 در جدال بعدی نیز اتلتلکومادرید در مقابل لورکوزن در شبی که ندیم امیری از ترکیب تیمش اخراج شد، مقابل میزبانش شکست خورد.

 تیم‌های فوتبال بایر لورکوزن آلمان و اتلتیکو مادرید اسپانیا نیز شب گذشته با قضاوت دامیر اسکومینا در بای آرنا به جدال هم رفتند که این دیدار با برتری دو بر یک تیم ندیم امیری در شب اخراج این بازیکن به پایان رسید.

 در این دیدار توماس پارتی بازیکن اتلتیکو در دقیقه ۴۱ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. با شروع تیمه دوم و در دقیقه 55 نیز لورکوزن توسط کوین ولاند به گل دوم رسید و حساب کار را دو بر صفر کرد.

در ادامه تک گل نماینده اسپانیا هم در این دیدار توسط آلوارو مورتا در دقیقه ۹۴ به ثمر رسید.

ضمن اینکه در دقیقه ۸۴ این مسابقه ندیم امیری ستاره آلمانی تبار اما افغانستانی‌الاصل لورکوزن با دریافت کارت سرخ از دامیر اسکومینا از زمین بازی اخراج شد.

گفتی‌است ندیم امیری پیش از اخراج در این دیدار بهترین بازیکن میدان بود و نمره ۷.۴ را از سایت معتبر هو اسکورد از آن خود کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала