Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انوش دستگیر: برای برد به میدان می رویم

© Photo / AFFانوش دستگیر
انوش دستگیر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان قبل از بازی با هندوستان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، نشست خبری سرمربیان تیم های ملی افغانستان و هندوستان قبل از بازی دوتیم، امروز در تاجیکستان انجام شد که طی آن انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال کشور وعده پیروزی داد.

او ابتدا در مورد وضعیت کنونی تیم ملی و همچنان تمرینات 6 روزه این تیم اشاره کرد و گفت: تیم ما برای بازی فردا آماده است و با تمام بازیکنانی که ضرورت داریم تمرین خوبی داشتیم، این بار 5 یا 6 روز تمرین کردیم و در چمن مصنوعی و در آب و هوایی که قرار داریم بسیاری از بازیکنانی ما در اروپا با آن هماهنگ هستند و بازیکنان ما در باشگاه های شان روی آن بازی میکنند. من فکر می کنم از هر نگاه آمادگی خوبی داریم و طوری که در جدول هم می بینید، در مکانی قرارداریم فشار روی ما زیاد است اما بازی ما بازی خانگی است می خواهیم فردا برای برد به میدان برویم.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از فدراسیون فوتبال تاجیکستان بابت میزبانی از بازی های خانگی افغانستان، در مورد تقابل های قبلی دو تیم در مراحل نیمه نهایی و یا فینال مسابقات جنوب آسیا اضافه کرد: تیم افغانستان در حدود 80 درصد چنج (تبدیل) شده است، 16 بازیکنی داریم که قبلا در برابر هندوستان بازی نکرده اند، ما هرگز در خانه برابر هندوستان بازی نکرده ایم، همیشه در هند بازی داشتیم یا هم در کشورهای دیگر که آب و هوا خیلی گرم بود. اما حالا بازی خانگی در پیش داریم و در اختیار ماست، شما به یاد دارید بازی ما در 2013 در نیپال را، جایی که کمی هواداران ما در ورزشگاه بودند اما فکر می کنم هیچ تاثیری روی این بازی ندارد.

انوش دستگیر در مورد برگزاری بازی های افغانستان در داخل کشور گفت: این بهتر می شود که ما در زمین خود بازی کنیم، اما حالا ما تاجیکستان را مثل خانه خود می بینیم، اینجا مردم خیلی احترام می کنند، زبان همدیگر را می دانیم، بناءً شما می دانید که ما در برابر تاجیکستان، اُردن و ویتنام مساوی کردیم، کمبودیا و بنگله دیش را بردیم، اینها به ما اعتماد به نفس می دهد.

دستگیر در مورد عدم برگزاری بازی دوستانه برای تیم ملی گفت: امکانش بود اما بازیکنان ما در باشگاه های شان قبل از سفر به تاجیکستان بازی کرده بودند و سه روز برای بازسازی کامل بدن نیاز است و در دو روز باقی مانده نخواستیم فشار جسمی بالای شان وارد کنیم. از نگاه فزیک بازیکنان آماده هستند و بحث تاکتیکی است که مفیدتر بود تمرین کنیم.

البته خبرنگاری در مورد ارتباط سرمربی با ندیم امیری قبل از حضور او در ترکیب تیم ملی آلمان پرسید که انوش پاسخ داده گفت: فعلا ندیم در تیم ملی آلمان بازی می کند، پیشتر از آن با وی در تماس بودیم و شرط او این بود در صورتی که تا سن 25 سالگی آلمان او را دعوت نکند به تیم ملی افغانستان خواهد پیوست، اما اکنون حضور او در ترکیب تیم ملی آلمان باعث تشویق دیگر جوانان ماست تا ندیم را مثل الگو انتخاب کنند.

تیم ملی فوتبال کشور با حضور بازیکنانی اروپایی با نتایج سنگین برابر قطر و عمان تن به شکست داد و تنها بنگله دیش را برد در حالیکه هندوستان برابر عمان 2-1 باخت و برابرقطر و بنگله دیش مساوی کرد. انوش دستگیر در این باره می گوید: در حالیکه برابر قطر و عمان بهترین بازیکن هند دروازه بان شان بود ولی ما در بازی برابر حریفان خیلی عقب نیشینی نکردیم چون در صورت حمله و یا عقب نیشینی می دانستیم بازی سختی است، ما می خواستیم طوری در مرکز و حمله بازی کنیم که در مقابل بنگله دیش تغیر زیادی نیاوریم. چون فقط دو روز برابر قطر آمادگی گرفتیم و دو روز برابر بنگله دیش، اگر عقب نیشینی می کردیم شاید ما هم 1-0 و یا 0-0 نتیجه می گرفتیم، ولی این ها اگر هستند که یکبار اتفاق می افتد.

در حالیکه بازیکنان هند قبل از این دیدار یک بازی دوستانه داشته اند و خسته به تاجیکستان رسیده اند، سرمربی شیران خراسان می گوید: بار بار گفته ام که دو روز تمرین کافی نیست، فکر میکنم فشار روی آنها بیشتر است، از نگاه آب و هوا، زمین بازی، مساوی با بنگله دیش. بازیکنان من خیلی آماده هستند و با یک انگیزه بیشتر بازی خواهند کرد چون در کشورهای دیگر ما هوادار نداشتیم، بازی فردا بازی جالبی خواهد بود ولی پیش بینی تیم برنده سخت است، 11 مقابل 11، 90 دقیقه بازی می کند و هر کس که خوب بازی کند همان روز برنده خواهد بود.

انوش دستگیر در مورد هواداران تیم ملی در ورزشگاه دوشنبه می گوید: از تماشاگران افغانستان تشکری می کنیم و خواهش داریم تا فردا با حضور گسترده شان دوباره ما را همراهی کرده و تنها نگذارند. با بودن آنها در ورزشگاه، فکر میکنیم ما با دوازده نفر برابر حریف بازی می کنیم. و اگر ما مردم خود را داشته باشیم ما خود را قوی می بینیم و نیاز به تشویق آنها داریم و آنها به ما انرژی می دهند. ما برای اینکه فردا روز خوبی را برای شان رقم بزنیم، باید ببریم تا مردم یک روز خوش را سپری کنند و ما تمام توانایی خود را برای این کار به خرچ خواهیم داد.

در همین حال فرشادنور کاپیتان تیم ملی فوتبال کشور در مورد بازی فردا گفت: همان گونه که مربی گفت ما برای فر دا آماده هستیم. با آنکه بازی سختی در پیش است اما خوب تمرین کردیم. حریف گرچه باخته ولی بازی فردا سخت خواهد بود اما ما خوب هماهنگ شدیم تا نتیجه خوب کسب کنیم.

این در حالیست که شامگاه فردا پنجشنبه دو تیم ملی فوتبال افغانستان و هندوستان در آخرین بازی دور رفت مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر و 2023 جام ملت های آسیا برابر هم در تاجیکستان صف آرایی خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала