Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

8 رکوردی که شکستن آن ممکن نخواهد بود

© AFP 2023 / Carl De SouzaОтдыхающие играют в футбол на пляже Рио-де-Жанейро, Бразилия
Отдыхающие играют в футбол на пляже Рио-де-Жанейро, Бразилия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رکوردهای مختلفی در دنیای فوتبال به ثبت رسیده اما برخی ها چنان استحکام دارند که به زودی شکستن آنها ممکن نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، فوتبال چنان ورزش گسترده ای است که میلیون ها نفر در سراسر دنیا از آن پیروی می کنند و باعث شده است که طی این سال ها مرزها را شکسته و رشد بی نهایت داشته باشد و به دلیل آمار، قوانین و مقررات بی شماری که در مورد بازی ها وجود دارد، سوابق زیادی در فوتبال ثبت شده اند.

سوابق نمادین بسیاری وجود دارد که در طول سالها شکل گرفته است و در حالی که بسیاری از آنها احساس غرور به هر کسی که آنها را نگه داشته، می آورند، تعدادی دیگر نیز وجود دارند که به دلایل اشتباه به یاد می آورند. نه تنها رکوردهایی برای کسب غنائم یا به ثمر رساندن گل به وجود می آیند بلکه جنبه های بی شماری از فوتبال در ایجاد رکوردهای بی نظیر بسیاری ایجاد کرده است.

در این بین به پرونده هایی نگاه می اندازیم که فقط در شرایط غیرقابل تصور یا مسخره شکسته می شوند.

 

بیشترین گل به ثمر رسیده در یک سال

در سال 2012، مسی در 69 بازی 91 گل خارق العاده و باورنکردنی به ثمر رساند و او برای پیروزی های فوق العاده خود در سال 2012 چهارمین گل را از آن خود کرد، هنگامی که او از رکورد های تعیین شده توسط پله (75 گل در 1958) و گرد مولر (85 گل در 1972) در جنوری پیروز شد. (2013 در مراسمی در زوریخ)

شما هرگز نمی توانید بگویید که کدام نسل قصد سوپر استار پرقدرت دیگری را دارد.

با این حال هر چقدر هم که این بازیکن خوب باشد، آنها به خوبی می توانند حتی به رکورد او در زدن 91 گل در یک سال تقویم نزدیک شوند.

در تنها 69 بازی برای آرژانتین و بارسلونا، این اعجوبه به نوعی با یک امتیاز 1.3 گل در هر بازی برای کل یک سال تلاش کرد.

 

عناوین جام های پیاپی اروپا / کسب در عناوین لیگ قهرمانان اروپا

ماندن در دهه 50 فقط کمی بیشتر، باید طرف های بزرگ رئال مادرید را که در 5 جام اول اروپا بدست آوردند، بشناسیم. با هدایت آلفردو دی استفانو، بلانکوس فتح کننده اصلی قاره اروپا بود و با سهولت قابل توجهی عناوین را کسب می کرد.

نزدیکترین تیم ها برای تکثیر این نوع سنگر در اروپا با "تریپ ها" حضور دارند که آژاکس، بایرن و مادرید مدرن تنها طرف هایی هستند که حتی به این هدف دست پیدا کردند.

 

گل هایی که توسط یک بازیکن در یک جام جهانی به ثمر رسید

یک نفر بود که این گل ها را در مسابقات جام جهانی 1958 در سویدن به ثمر رساند، بازیکنی مهربان، بسیار پرکار، چنان باورنکردنی که دیگر نمی توان از آن چشم پوشی کرد و تقریباً بلافاصله به ستارگان بین المللی منتقل شد. آن مرد پله بود که این رکورد را شکست. تنها فونتین فرانسه این کار را انجام داد و در شش بازی 13 گل به ثمر رساند.

جام جهانی 1958 یک استعاره بسیار مناسب برای حرفه ای فونتین بود، حکایت یکی از بزرگترین گلزنان تاریخ که مورد استقبال قرار نمی گیرد، در حالی که دیگران به نوعی عناوین را به دست می گرفتند.

وی با 257 گل در 269 بازی برای باشگاه ها و کشور، به نوعی در کارنامه خود تنها سه عنوان لیگ و یک جام فرانسه را به دست آورد، هرچند که احتمالاً این رکورد متعلق به نسل های بعدی وی خواهد بود.

 

بزرگترین حاشیه برنده شدن در یک مسابقه

می دانید وقتی بچه بودید و آنقدر عصبانی بازی FIFA یا PES شدید که برای برنده شدن در یک مسابقه فقط تیم ها را عوض کردید و شروع به زدن گل های خود کردید؟ خوب، این واقعاً یک بار اتفاق افتاده است.

در یک بازی پلی آف ماداگاسکان در سال 2002، باشگاه فوتبال "سو امیرنی" (ماداگاسکار) در بازی قبلی خود از تصمیمات داوری عصبانی شد و تصمیم گرفت یکی از بزرگترین اظهاراتی را که فوتبال دیده بود بیان کند.

آنها عمداً در مقابل "آ اس آدما" گل های خود را به ثمر رساندند و در هر ضربه ای توپ را به تور دروازه خود زدند و با نتیجه 149-0 زمین را ترک کردند.

برای کسانی که می خواهند بدانند بزرگترین حاشیه برنده شدن در یک مسابقه تنها بدون اینکه یک طرف همانند کودکان بازی کند، چگونه است، آربروات در بازی برگشت جام اسکاتلند در سال 1885 ، تیم بون آکورد را 36-0 شکست داد.

 

بیشترین گلهای زده شده توسط یک بازیکن در یک مسابقه بین المللی

دلیل محدود بودن این امر به بین المللی این است که سوابق هنگام دیدن گلهای باشگاه کمی مضر می شوند.

چند بار وجود دارد که 14 گل به ثمر رسیده توسط یک بازیکن گزارش شده است، اما دنباله کاغذی تقریباً وجود ندارد. پله همچنین احتمالاً 47 بازی را پشت سر بعضی از بچه ها یک بار در نسخه برزیلی پاورلیگ قرار داده و سعی دارد آن را به عنوان یک بازی رسمی حساب کند.

آرچی تامپسون استرالیا در اینجا رکورد رسمی را در اختیار دارد و 13 گل از 31 گل استرالیا را در مقابل یک تیم آمریکایی ساموآ رقم می زند که باید به بازیکنان جوانی که در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 شرکت نمی کردند، اعتماد کند.

 

طولانی ترین اجرای بدون شکست

رکورد واقعی و بدون وقفه در تمام رقابت ها متعلق به بنفیکا "اوزبیو" است که بین 1963 و 1965 توانست 48 بازی را بدون شکست پشت سر بگذارد.

حتی وقتی رکورد ها را فقط شامل فرم لیگ می کنید، استوا بخارست توپچی ها را با 104 بازی از 1986 تا 1989 شکست می دهد.

 

ظاهر حرفه ای ترین

قبل از اینکه او در هر فرصتی خاص به مبارزه با افکار چپ در توئیتر بپردازد، پیتر شیلتون یک دروازه بان خوب خونین بود.

بین سالهای 1966 و 1997 ، شیلتون 1390 بازی رقابتی انجام داد و هیچ کس حتی 100 برابر هم نتوانسته است برابر این آمار باشد، چه رسد به اینکه به نوعی آن را بشکند.

طول عمر به راحتی بیشتر می شود، اما حتی در این صورت، شما نمی توانید هر نوع ضربه قدیمی با یک جفت دستکش را داشته باشید تا حرفه ای را در سه دهه داشته باشید.

 

بیشترین گل هایی که یک دروازه بان در حرفه خود به ثمر می رساند

یک مجموعه هفت دقیقه ای اختصاص داده شده است که به بهترین گل های روژریو سنی اختصاص دارد. هفت دقیقه از گلزنی دروازه بان.

در 11257 بازی رقابتی (دوم فقط برای شیلتون) برای سائوپائولو، سنی به دلیل تسلط غیرمعمولش از ضربات آزاد 131 بار به تور دروازه پی برد. مطمئناً وقتی او یکی را از دست داد و مجبور شد به گل خودش برگردد باعث تقلا می شود اما به هر صورت به نوعی از تماشای آن تضمین می شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала