Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فن باستن به خاطر "سلام هیتلری" از کار بیکار شد

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر فن باستن
فن باستن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه تلویزیونی فاکس تصمیم گرفت که مارکو فن باستن را به دلیل استفاده از سلام نظامی نازی ها به مدت دو هفته از کارشناسی در برنامه های خود محروم کند.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از "آ.اس"، شبکه تلویزیونی فاکس اسپورتس، "مارکو فن باستن" را به دلیل "سلام نازی" در پخش زنده، یک هفته تعلیق کرد. اسطوره فوتبال هالندی که به عنوان کارشناس در این شبکه فعالیت می‌کند، در حالی از این جمله منفور استفاده کرد که مجری این برنامه در حال مصاحبه با یک سرمربی آلمانی بود.

فاکس اسپورتس با انتشار بیانیه‌ای از این اظهارنظر فن باستن فاصله گرفت؛ اظهارنظری که از سوی این شبکه ورزشی معتبر "احمقانه و نادرست" توصیف شد و در ادامه تایید کرد که به مدت یک هفته از ستاره اسبق لاله‌های نارنجی استفاده نخواهد کرد و دستمزد یک هفته تعلیق وی را به یک بنیاد هالندی که در حوزه ترویج دانش و اطلاعات جنگ جهانی دوم فعالیت می کند، اهدا کرد. این حرکت فن باستن در حالی از وی سر زد که باشگاه‌های سرتاسر هلند به طور متفق القول تصمیم گرفته‌اند تا در اعتراضاتی ضد نژادپرستی شرکت کنند.

فن باستن در دوران فوتبالی حضور در باشگاه‌های آژاکس و آ.ث میلان را تجربه کرد و یکی از اعضای تیم ملی هلند در زمان بالا بردن جام ملت‌های 1998 اروپا بود. او پس از خداحافظی از فوتبال، هدایت تیم ملی هلند و تعدادی از باشگاه‌ها را عهده‌دار شد و همزمان به عنوان مقامی ارشد در فیفا مشغول به کار بود. این شبکه البته به ادامه همکاری‌اش با فان باستن اشاره کرد و برای برنامه هفتم دسامبر به او خوش آمد گفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала