Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ژابی آلنسو، بهترین مربی‌اش را انتخاب کرد

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر ژابی
ژابی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ژابی آلنسو، هافبک پیشین تیم‌های رئال مادرید و لیورپول به ستایش از یورگن کلوپ پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از "مارکا"، زابی آلنسو، بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل اسپانیا در پاسخ به این پرسش که چه کسی را بهترین سرمربی انتخاب می‌کند، گفت:«بدون شک یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول را انتخاب می‌کند».

او در صحبت با مارکا به تفصیل در این مورد گفت:«او یک شخصیت کارزما است. در ختم هر مسابقه رابطه بسیار خوب با بازکنان خود دارد. این رابطه احساسی قوی از رابطه ای که او قصد دارد با باشگاه بسازد نشأت می گیرد. این یک خصوصیت طلایی برای مربی است. پپ گواردیولا هم می داند چطور چنین رابطه ای بسازد، درست همانطور که رافا بنیتز و چند سرمربی دیگر بلد هستند».

آلنوس در ادامه به ستایش از ین الدین زیدان پرداخت و گفت: «نخستین روزهای خود را به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به یاد میاورم که بازی های شناور زیدان را تماشا می‌کردم. او دارای خصوصیات بسیار متفاوت است که روی من تأثیر گذاشت. او در سطح دیگری است و یک الگوی فوق العاده محسوب می شود. زیدان در طول دونیم سال 3 عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان همراه با رئال مادرید کسب کرد. همه چیز خیلی سریع پیش رفت. من قصد ندارم کار ها را با همان سرعت پیش ببرم».

سرمربی رئال سوسیداد در میانه‌ای صحبت‌هایش بار دیگر از پپ گواردیولا یاد کرد و گفت:«هیچکس فوتبال را مثل او نمیشناسد. او خیلی باهوش است و می‌داند چطور تیم حریف و تورنمنت را آنالیز و تفسیر کند. وقتی شروع به صحبت می کند، گوش کردن به او شگفت انگیز است».

ژوزه مورینیو دیگر سرمربی آلونسو بود که وی در این رابطه نیز گفت: «او از لحاظ بازی خوانی و توانایی واکنش نشان دادن در مواقع ضروری روی من تأثیر گذاشت».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала