Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

راه حل برای اشتراک تیم ملی روسیه در جام جهانی 2022 قطر

© Sputnik / Nina ZotinaФлаг России на трибуне стадиона "Фишт" перед началом товарищеского матча между сборными России и Бельгии
Флаг России на трибуне стадиона Фишт перед началом товарищеского матча между сборными России и Бельгии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تأیید کرد که به بازیکنان روسی اجازه حضور در مسابقات جام جهانی 2022 قطر را خواهد داد، آن هم در صورتی که با نام و بیرق روسیه اشتراک نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز بعد از ظهر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، روسیه را از رویدادهای  ورزشی جهانی به مدت چهار سال منجمله بازی های المپیک توکیو 2020، المپیک زمستانی پکن 2022 و جام جهانی 2022 قطر به دلیل دوپینگ بازیکنان این کشور محروم کرد.

فیفا - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رای نهایی فیفا در مورد محرومیت روسیه پس از مشورت با وادا مشخص می‌شود

این تصمیم باعث شد تا فیفا از وادا در مورد  توضیح بخواهد و راه حلی برای اشتراک تیم ملی روسیه در  جام جهانی 2022 قطر پیدا کند.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) با مشوره فیفا به بازیکنان روسی اجازه اشتراک در جام جهانی قطر در سال 2022 را داد اما نه به عنوان نمایندگان روسیه.

جاناتان تایلور رییس سازمان وادا در کنفرانس خبری گفت:« اگر آن ها به جام جهانی راه یابند، می توانند در این رقابت اشترک کنند اما نه به نام روسیه و زیر بیرق این کشور.»

این در حالیست که روسیه یکبار دیگر نیز چنین ممنوعیتی را متحمل شده بود که در المپیک زمستانی پیونگ یانگ 2018، کمیته المپیک روسیه به ورزشکاران خود اجازه داد با قبول نام ورزشکاران المپیک روسی بدون حمل پرچم یا نام کشور روسیه در این رقابت اشتراک کنند.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، روسیه را 21 روز فرصت داده است تا  به دادگاه داوری ورزش مراجعه کرده و در خواست استیناف کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала