Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

19 سال از حضور مسی در بارسلونا گذشت، قراردادی که روی دستمال سفید نوشته شد

© AFP 2023 / Franck FifeАргентинский футболист Лионель Месси на церемонии вручения премии "Золотой мяч" в Париже
Аргентинский футболист Лионель Месси на церемонии вручения премии Золотой мяч в Париже  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
19 سال از پیوستن لیونل مسی فوق ستاره دنیای فوتبال به بارسلونا میگذرد.

به گزارش اسپوتینک، 19 سال پیش و در سپتمبر سال 2003 یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ دنیای فوتبال رخ داد. زمانی که مسی با 13 سال سن راهی تیم فوتبال بارسلونا شد.

Former FC Barcelona player Ronaldinho, laughs as he enters the stadium during a friendly soccer match between the FC Barcelona and Real Madrid Legends, at the Camille Chamoun Sports City in Beirut, Lebanon, Friday,  - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
نظر جالب رونالدینیو در مورد مسی

نکته قابل توجه از پیوستن مسی به بارسلونا این است که او قراردادش را با بارسلونا روی یک دستمال سفید به امضا رسانده است. قراردادی که شاید در اوایل بری مدیران وقت بارسلونا بی ارزش به نظر می آمده، زیرا آنان هرگز به این فکر نبودند که چه آینده با شکوهی در انتظارشان است.

مسی پس از درخشش در تیم های پایه بارسلونا خودش را به تیم اول رساند و در واقع حضور او در تیم اول بارسلونا شروع یک طوفان فوتبالی و آغاز یک صفحه جدیدی از دنیای فوتبال به حساب می آید.

مسی در این 13 سال به هر چه دلش خواست در فوتبال رسید. از عناوین مهم فردی گرفته که او را در حال حاضر یکی از با افتخارترین بازیکنان مستطیل سبز کرده تا عناوین و قهرمانی های مهمی که با پیراهن بارسلونا به دست آورد.

هر چند او در تیم ملی فوتبال کشورش با وجود صعود به فینال جام جهانی و صعود به فینال کوپا آمریکا، نتوانست افتخاری کسب کند، اما افتخارات و عملکردش با تیم باشگاهی اش به اندازه ای بزرگ و سنگین است که نامش را میتوان در میان بهترین های تاریخ دنیای فوتبال یاد کرد.

مسی در 13 سال حضورش در بارسلونا، شش توپ طلا، شش کفش طلای اروپا، یک جایزه بهترین های فیفا،  ده عنوان قهرمانی در لالیگا ، شش قهرمانی در کوپا دل ری و چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با بارسلونا به دست آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала