Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رقابت جذاب کورتوا و اوبلاک برای کسب جایزه زامورا

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر تیبو کورتوا Russia Soccer Champions League
تیبو کورتوا Russia Soccer Champions League - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جایزه زامورا به بهترین دروازه‌بان لالیگا که بیشترین کلین‌شیت را انجام داده باشد داده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از مارکا، تیبو کورتوا که خود در زمان بازی در اتلتیکومادرید 2 بار جایزه زامورا را دریافت کرده اکنون به عنوان دروازه‌بان رئال باید با هم‌تای خود یان اوبلاک در تیم دیگر مادریدی رقابت کند. اما یان اوبلاک در تمامی بازی‌های این فصل اتلتیکومادرید حضور داشته و در 19 بازی 12گل را دریافت کرده است.

تیبو کورتوا Russia Soccer Champions League - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
پرز: کورتوا نشان داد که بهترین دروازه‌بان جهان است

این جایزه برای دروازه‌بانی که حداقل در 28 بازی فصل و حداقل در 60 دقیقه هر بازی در زمین حضور داشته باشد، داده می‌شود. تبیو کورتوا اوایل فصل شروع خوبی به مانند تیمش نداشت و 6 گل در 4 بازی ابتدایی فصل دریافت کرد. کورتوا اکنون در فصل 2019-2020، 9 گل در 16 بازی دریافت کرده است. از طرفی دیگر رقابت بهترین گلزن نیز بین مسی 13 گل، بن‌زما 12 گل و سوارس 11 گل نیز در حال پیگیری است و این اتفاق به حساسیت لالیگا کمک می‌کند. این دو دروازه‌بان ابتدای هفته در فینال سوپرجام اسپانیا نیز رقابتی دیدنی داشتند که تیبو کورتوا عملکردی درخشان‌تر نسبت به یان اوبلاک را به ثبت رسانید و باعث قهرمانی رئال شد. ، رقابت لالیگای اسپانیا تا نیم فصل اول برگزار شده و تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید در صدر جدول با 40 امتیاز رقابتی تنگاتنگ و حساس را به راه انداخته‌اند. باید دید در نیم‌فصل دوم با توجه به سنگینی بازی‌ها و حضور تیم‌های در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا چه اتفاقی در خط دفاعی دو تیم مادریدی رخ می‌دهد.

جایزهٔ ریکاردو زامورا جایزه‌ای فوتبالی است که توسط روزنامهٔ مارکا از سال 1985 به بعد اهدا می‌شود. این جایزه، به دروازه‌بانی تعلق می‌گیرد که پایین‌ترین نسبت گل خورده به تعداد بازی‌ها را در طول یک فصل داشته باشد. عنوان این جایزه، از روی نام دروازه‌بان افسانه‌ای اسپانیا، ریکاردو زامورا برداشته شده‌است.

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала