Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بهترین‌های سیتی در دهه‌ای که گذشت

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر من سیتی
من سیتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دهه‌ای که گذشت منچستر سیتی بهترین و موفق‌ترین تیم انگلیس بود، اما این موفقیت به لطف چه بازیکنانی به دست آمده است. در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش اسپوتنیک، باشگاهی که قبل از دهه 10 میلادی یکی از باشگاه های متوسط در سطح لیگ انگلیس بوده، در دهه اخیر بیش از هر باشگاه دیگری قهرمانی در این مسابقات را جشن گرفت.

افتخارات در دهه 10
13 جام از جمله چهار لیگ برتر، دو جام حذفی، چهار لیگ کاپ و سه جام خیریه، افتخارات سیتیزن ها در دهه اخیر میلادی بوده است.

تیم منتخب
جو هارت، آیمریک لاپورته، وینسنت کمپانی، پابلو زابالتا، الکساندر کولاروف، یحیی توره، فرناندینیو، کوین دی بروین، داوید سیلوا، رحیم استرلینگ، سرخیو آگوئرو

بهترین بازیکن: سرخیو آگوئرو
انتخاب از بین داوید سیلوا و سرخیو آگوئرو کاری بس دشوار بود، اما سرخیو آگوئرو مهاجمی که در سال 2011 از اتلتیکو مادرید به سیتی پیوست و طی 357 بازی موفق به ثبت 245 گل در دهه 10 میلادی شد و به بهترین گلزن تاریخ منچسترسیتی بدل شد و همچنین به بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر بدل شد و گل اولین قهرمانی منچسترسیتی در لیگ برتر را به ثمر رساند، را برای این عنوان انتخاب کردیم.

بهترین مربی: پپ گواردیولا
پپ گواردیولا در جولای 2016 به منچسترسیتی پیوست و طی 204 بازی در دهه 10 میلادی، 147 برد، 29 تساوی و 28 شکست به دست آورد و بیش از 74 درصد مسابقاتش را با برد پشت سر گذاشت و 7 جام به همراه تیمش کسب کرد و موفق شد با قهرمانی در فصل 2017/18 رکورد امتیازات یک فصل لیگ برتر را جابجا کند و در فصل 2018/19 سیتی را به اولین تیمی بدل کند که هر سه جام معتبر داخلی را کسب می کند.

بهترین عملکرد فردی در یک فصل: یحیی توره در فصل 2013/14
سرخیو آگوئرو چندین فصل در سیتی درخشید و بیش از 20 بار دروازه رقبا را گشود، کوین دی بروین در فصل 2017/18 نقش اصلی را در قهرمانی سیتی ایفا کرد، داوید سیلوا همواره یکی از ستاره های تیمش بوده و برناردو سیلوا در فصل 2018/19 بسیار خوش درخشید، اما نمی توان از درخشش یحیی توره در فصل 2013/14 به سادگی گذشت. توره در آن فصل به عنوان یک هافبک میانی طی 35 بازی لیگ، 20 گل به ثمر رساند و در مجموع 24 گل در 49 بازی اش برای سیتی زد تا به تیمش کمک کند دو قهرمانی لیگ برتر و لیگ کاپ را کسب نماید. توره در تیم منتخب فصل نیز جای گرفت و بهترین بازیکن سال آفریقا در سال 2013 میلادی شد.

بهترین خرید: کوین دی بروین
اکثر خریدهای سیتی در دهه اخیر آمار فوق العاده ای از خود به جای گذاشتند و حتی می توان گفت داوید سیلوا و سرخیو آگوئرو بهترین های تاریخ باشگاه هستند، اما کوین دی بروین با انتقالش به منچسترسیتی از وولفسبورگ و ثبت 47 گل در 197 بازی، نقش اساسی در قهرمانی های اخیر منچسترسیتی و همچنین تبدیل شدن این تیم به یکی از بهترین باشگاه های اروپا ایفا کرده است.

بهترین فصل: 2018/19
منچسترسیتی در فصل 2018/19 تحت هدایت پپ گواردیولا به اولین باشگاه تاریخ انگلیس بدل شد که قهرمانی در هر سه جام معتبر داخلی (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ کاپ) را تجربه کرد. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و در کمال بدشانسی در مصاف با تاتنهام هاتسپر از دور رقابت ها کنار رفت. در لیگ برتر با اختلافی یک امتیازی با لیورپول با 98 امتیاز قهرمان شد. در فینال جام جذفی با نتیجه 6-0 واتفورد را شکست داد و قهرمان شد. در فینال لیگ کاپ نیز در ضربات پنالتی چلسی را شکست داد و به قهرمانی دست یافت.

بهترین فصل در لیگ برتر: 2017/18
فصلی که تحت هدایت پپ گواردیولا منچسترسیتی به رکورد 100 امتیاز در لیگ برتر رسید تا به اولین باشگاه لیگ برتر بدل شود که 100 امتیاز در یک فصل رقابت ها کسب می کند. 32 برد، 4 تساوی و فقط 2 باخت موجب رقم خوردن بهترین فصل سیتی در تاریخ لیگ برتر شد. این تیم با 106 گل رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر را نیز شکست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала