Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

عزم جدی فیفا برای مبارزه با رفتارهای نژادپرستانه

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر جیانی اینفانتینو رییس فیفا Russia Eastern Economic Forum
جیانی اینفانتینو رییس فیفا  Russia Eastern Economic Forum - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با نظر مستقیم رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تیم‌های که از جانب بازیکنان یا هوادرانش رفتار نژاد پرستانه سر بزند، بازنده نتیجه خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از "اسپورت"، شعار مبارزه با نژاد پرستی و مبارزه با فساد در دو دهه اخیر در دستور کار تمام مسابقات ورزشی تحت نظارت فدراسیون جهانی فوتبال فیفا قرار داشته است و پس از اتفاقات رخ داده در مورد بلاتر و پلاتینی مبارزه با فساد هم ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد.

futsal  - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رونمایی فیفا از لوگوی جام جهانی فوتسال+عکس

جانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در حاشیه نشست برنامه پیشرفت و همکاری با کنفدراسیون فوتبال آفریقا (کاف) خبر از انجام طرحی جدید برای مبارزه با نژاد پرستی داد. او درباره شعار‌ها و رفتار نژاد پرستانه گفت:«ما در جلسه کمیته اجرایی فیفا این موضوع را به صورت فوری بررسی کردیم و به نتایج بسیار خوبی دست یافتیم».

رییس فیفا در ادامه صحبت‌هایش افزود:«ما به فدراسیون ها به صورت رسمی اعلام کردیم اگر رفتاری نژاد پرستانه در هر دیدار رخ داد ابتدا داور فورا باید بازی را متوقف کند و در صورت توقف رفتار ناشایست بازی از سر گرفته می‌شود و برای تیم و تماشاگران باشگاه یا تیم خاطی مجازات‌های نقدی و عدم از حضور هوادار در نظر گرفته خواهد شد».

بر اساس این تصمیم فیفا، در صورت ادامه چنین رفتاری در بازی‌ها داور می‌تواند بازی را به طور کامل متوقف کند و مانع ادامه بازی شود و تیم خاطی بازنده نتیجه خواهد بود.به گفته‌ای اینفانتینو این امر به صورت تمرینی در چند کشور شروع شده است و فدراسیون ‌ها ملزوم به اجرای آن هستند در غیر اینصورت فیفا به صورت رسمی به این موضوع ورود خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала