Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پس از فتح اروپا؛ هدف اینیستا این بار آسیاست

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر آندرس اینیستا
آندرس اینیستا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آندرس اینیستا ستاره خط میانی اسبق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا عمل‌کرد درخشانی داشت.

به گزارش اسپوتنیک، آندرس اینیستا در 35 سالگی هنوز هم می‌درخشد. الماسی که ویسل کوبه را علاوه بر آسیا در جهان نیز به شهرت رسانده است. بی شک او همین حالا نیز می‌تواند یکی از ستاره‌های بارسلونا باشد و در ترکیب ثابت قرار گیرد.

جدایی از بارسلونا و انتقال به جاپان جی لیگ (لیگ برتر این کشور) را به یکی از خبرساز ترین لیگ‌های دنیا تبدیل کرد. چند روز قبل ویسل کوبه همراه با اینیستا در مسابقه‌ عجیبی که 9 پنالتی از دست رفته داشت، به قهرمانی در سوپر جام جاپان رسید. کسب جام 37 برای ستاره سابق تیم ملی اسپانیا که در مقابل جام‌های اروپایی و جهانی او چندان هم ارزش ندارد. آندرس حدود 10 سال قبل زننده گل قهرمانی ماتادورها در آفریقا بود و حالا حالاها جامی به طلایی آن جام در دستان او قرار نمی‌گیرد.

اما حالا همه چیز متفاوت است. اینیستا با کسب چهار جام در لیگ قهرمانان اروپا کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا شروع کرده است. تورنمنتی که حالا بیشتر از قبل ستاره اروپایی یا برزیلی به خود می‌بیند هر بار باید در انتظار نمایشی درخشان از سوی آن‌ها بود.

ویسل کوبه در اولین دیدار مرحله گروهی در جاپان برابر جوهور دارالتعظیم مالزی قرار گرفت. مسابقه‌ای که اینیستا با درخشش در آن، نشان داد سطح فوتبالش در 35 سالگی هم از از آسیا بالاتر است. همانطور که مخاطبان بعد از این دیدار در توییت‌های گوناگونی مدعی شدند آندرس فوتبال را به جاپان یاد داد.

اینیستا خیلی زود و در دقیقه 13 با ارسال پاس در عمق از میانه‌های میدان اوگاوا را با گلر مهمان تک به تک کرد تا این بازیکن با ضربه چیپ گل اول را به ثمر برساند. در اواخر نیمه اول نیز یک شاهکار دیگه از سوی الماس 35 ساله رقم خورد. او با انجام کارهای ترکیبی و سپس پاس زمینی و در عمق بازیکن تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد که این فرصت با اشتباه داور در اعلام آفساید از دست رفت. با شروع نیمه دوم و در دقیقه 57 اینیستا در سمت چپ زمن صاحب موقعیتی شد و با یک پاس رو به جلوی عالی سه بازیکن جوهور دارالتعظیم را محو کرد. توپی که چند ثانیه بعد به گل سوم ویسل کوبه تبدیل شد و باز هم این ستاره در آن نقش داشت.

اما این پایان کار نبود، اینیستا در دقیقه 72 در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد. او با حرکت بدن دو بازیکن حریف را از پیش رو برداشت و سانتر فنی و نرمی را به دهانه دروازه انجام داد و باز هم اوگاوا راحت ترین کار ممکن را کرد و با ضربه سر گل پنجم را برای عنابی پوشان به ثمر رساند. حرکت زیبای اینیستا خودش به اندازه یک گل می‌ارزید و می‌شود آن را چندید بار دید.

هفته قبل و بعد از مصدومیت لوییز سوارز، مارکا در گزارشی مدعی شده بود که سران بارسلونا به دنبال جذب دوباره آندرس اینیستا هستند. مسئله‌ای که هرگز به سرانجام نرسید. اما با دیدن این نمایش از دون آندرس، او را هنوز می‌توان گزینه اصلی حضور در ترکیب فعلی بارسلونا دانست. جانشین بازیکنانی سرجیو روبرتو، آرتور ملو و حتی ایوان راکیتیچ که کیکه ستین حالا از آن‌ها استفاده می‌کند.

آندرس اینیستا درست در هفته‌ای که لیونل مسی در پاس گل هت تریک کرده بود، با ارسال دو پاس گل و تاثیر گذاری بر روی سه گل در قاره کهن خوش درخشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала