Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

احتمال لغو المپیک توکیو به دلیل ویروس کرونا

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر المپیک 2020 توکیو
المپیک 2020 توکیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک میگوید اگر شیوع ویروس کرونا کنترل نشود، احتمال لغو المپیک توکیو وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته بین المللی المپیک در سایه شیوع ویروس کرونا در جاپان، خودش را آماده اتخاذ هر تصمیمی در رابطه با المپیک توکیو می‌کند. 

کرونا دلیل لغو بازی‌های المپیک تابستانی توکیو 2020  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا دلیل لغو بازی‌های المپیک تابستانی توکیو 2020

به گزارش گاردین، مسابقات جی لیگ جاپان در همین راستا تا ماه آینده به تعویق افتاده است که این بزرگ‌ترین وقفه در مسابقات فوتبال این کشور پس از زلزله و سونامی سال 2011 محسوب می‌شود. یکی از مقامات کمیته بین المللی المپیک گفته است اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، لغو شدن مسابقات المپیک نسبت به تعویق افتادن یا تغییر محل برگزاری در اولویت خواهد بود. دیک پوند که یکی از اعضای قدیمی این کمیته است انتظار دارد در دوره‌ای سه ماهه در مورد برگزاری این مسابقات طبق تقویم قبلی تصمیم گیری شود. روز سه شنبه سه مورد جدید از مبتلایان به ویروس کرونا در شهر چیبا واقع در توکیو گزارش شد. قرار است این شهر میزبان مسابقات تکواندو، کشتی، شمشیر بازی، موج سواری و همچنین چهار مسابقات مرتبط با پارا المپیک باشد. 

مسابقات مدرن المپیک که از سال 1896 برگزار می‌شود، فقط در طول جنگ‌ جهانی لغو شده است. المپیک 1940 قرار بود در توکیو برگزار شود ولی به دلیل جنگ جاپان و چین در جنگ جهانی دوم لغو شد. در سال 2016 هم مسابقات ریو با وجود شیوع ویروس زیکا، طبق برنامه برگزار شدند. پوند می‌گوید هر گونه تصمیمی با مشورت با سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل صورت خواهد گرفت. به گفته او شهرهای کمی در دنیا هستند که بتوانند ظرف مدت کوتاهی مقدمات لازم برای برگزاری المپیک را فراهم کنند، بنابراین انتقال محل برگزاری به جای دیگری محتمل نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала