Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

طلسم 30 ساله لیورپول بخاطر کرونا بیشتر می‌شود؟

© Sputnik / Михаил Киреев /  مراجعه به بانک تصاویر تیم فوتبال لیورپول Футбол. Суперкубок УЕФА. Матч ФК "Ливерпуль" - ФК "Челси"
تیم فوتبال لیورپول   Футбол. Суперкубок УЕФА. Матч ФК Ливерпуль - ФК Челси - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به‌نظر میرسد طلسم سی ساله عدم قهرمانی لیورپول در لیگ سطح اول انگلستان رو به پایان است اما ممکن است کرونا باعث ادامه این طلسم تلخ برای سرخ ها شود.

 به گزارش اسپوتنیک، در صورت لغو مسابقات ورزشی در انگلستان، احتمال دارد لیورپول به جام قهرمانی لیگ برتر نرسد.

فن دایک-بازیکن لیورپول - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
با پیشنهاد جدید لیورپول، فن‌دایک به گران‌ترین مدافع جهان تبدیل می‌شود

احتمال این که لیگ برتر در مواجهه با ویروس کرونا رویکردی مشابه بسیاری از لیگ‌های فوتبال دنیا اتخاذ کند، روز به روز افزایش می‌یابد. 

 با وجود این که لیورپول در صدر جدول رده بندی لیگ برتر با اختلافی 22 امتیازی پیشتاز است، اگر تصمیم گرفته شود فصل به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شود، جامی به این تیم اهدا نخواهد شد.

به نقل از دیلی میل، در گزارش تلگراف آمده است هیچ قانونی برای وضعیتی که 38 مسابقه فصل تکمیل نشود در لیگ برتر پیش بینی نشده است و این می‌تواند باعث نجات یافتن سه تیم انتهای جدول هم شود. بیش از 80 هزار نفر در حدود 50 کشور تا کنون به این بیماری مبتلا شده‌اند و مرگ 2800 نفر تایید شده است. در روز جمعه دولت سوییس تصمیم به لغو تمامی برنامه‌هایی گرفت که شامل گردآوری هزار نفر یا بیشتر شود و مسابقات فوتبال این کشور هم در همین راستا به تعویق افتاده‌اند. اگر دولت انگلستان هم تصمیم مشابهی اتخاذ کند، این می‌تواند به قیمت از درست رفتن جام قهرمانی برای لیورپول تمام شود. در حالی که سرخ‌ها به اولین قهرمانی خود در لیگ ظرف 30 سال اخیر نزدیک شده‌اند، 11 بازی دیگر باقی مانده است. 

اما با سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا در اروپا، این احتمال وجود دارد تا در بریتانیا تمامی مسابقات ورزشی به مدت دو ماه برگزار نشوند. انتظار می‌رود اگر چنین وضعیتی پیش بیاید، یک جلسه اضطراری در مورد این که آیا نتایج 27 هفته قبلی باید به قوت خود باقی بماند یا نه، برگزار شود. هر گونه لغو یا به تعویق افتادن مسابقات می‌تواند روی کورس فرار از سقوط یا کسب سهمیه مسابقات اروپایی هم تاثیر گذار باشد. در حال حاضر نوریچ، واتفورد و وست هم خطر سقوط را احساس می‌کنند ولی اگر ویروس همین طور به پیشروی ادامه دهد، شاید هیچ قهرمان یا سقوطی در فصل 20-2019 نداشته باشیم.

تا کنون شمار مبتلایان در بریتانیا به 19 نفر رسیده است و کم کم عده بیشتری به این عقیده می‌رسند که رویدادهای مهم ورزشی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس باید به تعویق بیافتند. لیگ برتر اعلام کرده است فعلا برنامه‌ای برای لغو قانون دست دادن بازیکنان قبل از شروع بازی جهت کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا را ندارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала