Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کمک 20 میلیون یورویی باشگاه های بزرگ آلمان به باشگاه‌های کم بضاعت

© REUTERS / Thilo SchmuelgenFootball Soccer - Borussia Dortmund v VFL Wolfsburg - German Bundesliga - Signal Iduna Park stadium, Germany - 18/02/17
Football Soccer - Borussia Dortmund v VFL Wolfsburg - German Bundesliga - Signal Iduna Park stadium, Germany - 18/02/17 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چهار تیم بزرگ فوتبال آلمان تصمیم‌گرفته‌اند سایر تیم‌های فوتبال این کشور را حمایت کنند.

به گزارش اسپوتتیک، بحران کرونا در اروپا روی اقتصاد تمام باشگاه‌های اروپایی تاثیر منفی گذاشته است و در همین راستا باشگاه‌های بزرگ و ثروتمند فوتبال آلمان تصمیم گرفته‌اند به باشگاه‌های با قدرت مالی کم‌تر کمک کنند.

به گزارش بیلد، نمایندگان باشگاه‌های بایرن مونیخ، دورتموند، لایپزیش و بایرلورکوزن، چهار نماینده آلمان در لیگ قهرمانان فصل 20-2019 نشستی در خصوص کمکی مجموعا به ارزش 20 میلیون یورو به سایر باشگاه‌های آلمانی داشته‌اند و این مبلغ میان باشگاه‌های کم بضاعت بوندس‌لیگا و بوندس‌لیگای دو توزیع خواهد شد. طبق اطلاعات بیلد، نحوه کمک این باشگاه‌ها به شکل زیر خواهد بود:

سازمان لیگ فوتبال آلمان (DFL) صندوق ذخیره 45 میلیون یورویی از قرارداد تلویزیونی خود ایجاد است تا بتواند در پروژه‌های استراتژیک، انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشد. در صورتی که به این پول احتیاجی نباشد، این مبلغ بر اساس حق پخش تلویزیونی فصل 21-2020 میان باشگاه‌ها توزیع خواهد شد.

طبق فرمول حق پخش تلویزیونی، 12.5 میلیون یورو از این مبلغ سهم چهار تیم حاضر آلمانی در لیگ قهرمانان فصل 20-2019 (بایرن مونیخ، دورتموند، لایپزیش و بایرلورکوزن) است. این باشگاه‌ها به جای برداشت سهم خود، این مبلغ را در صندوق ذخیره سازمان لیگ می‌گذارند.

این چهار تیم مجموعا 7.5 میلیون یوروی دیگر به مبلغ 12.5 میلیون یورو اضافه می‌کنند تا میزان مبالغ جمع شده توسط این چهار تیم به 20 میلیون یورو برسد.

20 میلیون یوروی کمک شده توسط این چهار باشگاه، با تشخیص سازمان لیگ فوتبال آلمان به باشگاه‌های نیازمند اعطا خواهد شد.

بایرن مونیخ پیش‌تر نیز در مبارزه با کرونا پیش‌قدم شده بود و کاهش دستمزد بازیکنان بایرن مونیخ، در راستای حفظ امنیت شغلی کارکنان رده پایین این باشگاه انجام گرفته است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала