Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیامدهای ویروس کرونا؛ کاهش 50 درصدی دستمزد فوتبالیست‌ها در دستور کار فیفا

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر جیانی اینفانتینو رییس فیفا Russia Eastern Economic Forum
جیانی اینفانتینو رییس فیفا  Russia Eastern Economic Forum - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) می خواهد برای حمایت از باشگاه‌های فوتبال در بحران ویروس کرونا دستمزد بازیکنان را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از نشریه اسپانیایی «مارکا»، فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) می خواهد برای حمایت از باشگاه‌های فوتبال در بحران ویروس کرونا دستمزد بازیکنان را کاهش دهد.

ورزشگاه تاتنهام - اسپوتنیک افغانستان
کاهش 50 درصدی دستمزد بازیکنان لیگ برتری از سوی باشگاه‌ها

فدراسیون بین‌المللی فوتبال در گذشته نیز برای حمایت از باشگاه‌ها حکمی صادر کرده بود که بر اساس آن باشگاه‌ها می‌توانستند به بازیکنانشان برای حضور در بازی‌های ملی فیفا دی اجازه خروج ندهند، اگرچه به دلیل انتشار ویروس کرونا بازی‌های لیگ‌های مختلف لغو شده است.

در همین حال، باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه ای از کاهش دستمزد بازیکنانش به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمرینات و بازی‌ها خبر داد. در بیانیه ای باشگاه اسپانیایی آمده است:«با توجه شرایط بحرانی به خاطر شیوع ویروس کرونا باشگاه در راستای کاهش ضرر مالی تصمیم گرفته تا دستمزد بازیکنان را کاهش دهد.»

آبی‌اناری ها این تصمیم را بعد از جلسه با بازیکنان کلیدی تیم از جمله لیونل مسی از طریق ویدئو کنفرانس اتخاذ کرد.

انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان دنیای ورزش به ویژه فوتبال را متحمل ضرر و زیان زیادی کرد. لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله لالیگا برگزار نمی‌شوند و باشگاه‌ها با توجه به اینکه هیچ درآمدی ندارند در تامین منابع مالی خود و پرداخت حقوق‌های نجومی به بازیکنان به مشکل برخورده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала