Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دو سال با زیدان حرف نمیزدم، 250 سیگار کشیدم تا آرام شدم

© AFP 2023 / Pedro UgarteФутболист Зинедин Зидан обнимается с футболистами сборной Франции после забивания второго гола в финальном матче между командами Бразилии и Франции на чемпионате мира по футболу, 1998 год
Футболист Зинедин Зидан обнимается с футболистами сборной Франции после забивания второго гола в финальном матче между командами Бразилии и Франции на чемпионате мира по футболу, 1998 год - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هم تیمی سابق زیدان در تیم ملی فوتبال فرانسه روایت جالبی را از فینال جام جهانی 2006 آلمان پس از از دست رفتن قهرمانی برای خروس ها به میان آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، وینی سانیول بازیکن سابق تیم ملی فوتبال فرانسه که در جام جهانی 2006 در ترکیب تیم ملی کشورش قرار داشت و تا آستانه قهرمانی رقابت ها نیز پیش رفت، در خصوص اتفاق تاریخی مسابقه نهایی مقابل ایتالیا و ضربه سر زیدان به مارکو ماتاراتزی که منجر به اخراج وی شد صحبت کرده است.

در سال 2006 و در فینال جام جهانی آلمان تیم های فرانسه و ایتالیا به مصاف هم رفتند که این مسابقه در ضربات پنالتی به سود ایتالیا تمام شد.

در این دیدار یکی از مهمترین و تاریخی ترین اتفاقات جام جهانی رخ داد، اتفاقی که تا هنوز زبان زد رسانه ها و مجالس فوتبالی است. در حالی که بازی یک بر یک مساوی دنبال میشد، در وقت های اضافی زیدان کاپیتان فرانسه در صحنه ای پس از درگیری لفظی با ماتاراتزی بازیکن ایتالیا، با سر ضربه به سینه او زد و به صورت مستقیم با دریافت کارت سرخ از بازی اخراج شد تا فرانسوی در آستانه ضربات پنالتی به شوک فرو روند.

حالا پس از گذشت 14 سال از این اتفاق، سانیول از فضای رختکن تیم ملی فرانسه پس از این اتفاق و رابطه خودش را با زیدان گفته است.

سانیول به رادیو مونت‌کارلو گفت: وقتی بازی تمام شد و ما قهرمانی را از دست دادیم، خیلی عصبانی بودم. وقتی وارد رختکن شدم زیدان را دیدم که دارد از همه مان معذرت خواهی میکند. اما من نمیخواستم با او صحبت کنم و حتی معذرت خواهی اش را قبول کنم. من به اندازه ای ناراحت بودم که به تشناب رفتم و در 10 دقیقه 250 دانه سیگار کشیدم. بعد از آن هم دو سال با زیدان صحبت نکردم و هیچ رابطه ای با هم نداشتیم.

البته من دو سال بعد در سال 2008 عروسی کردم و میخواستم بر خلاف میلم زیدان را به جشنم دعوت کنم، اما او گفت نمیتواند در عروسی من شرکت کند. از این خاطر کمی خوشحال شدم. ولی صبحش زیدان برای تبریکی به خانه مان آمد. کمی با هم صحبت کردیم و دوباره رابطه مان خوب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала