Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

خوش‌چهره‌ی برازیلی 38 ساله شد + عکس

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر کاکا بازیکن برزیل Футбол. Лига Чемпионов. Тренировка ФК "Реал"
کاکا بازیکن برزیل Футбол. Лига Чемпионов. Тренировка ФК Реал - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
38 سال پیش در چینین روزی ریکاردو کاکا ستاره برازیلی دنیای فوتبال و برندهی توپ طلای 2007 متولد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ریکاردو کاکا ستاره‌ای که با درخشش خیره‌کننده‌ی خود اهالی فوتبال را مبهوت خودش کرده بود و علی‌الخصوص میلان را به تیمی دل‌چسپ ب 38 ساله شده است.

کاکا بازیکن برزیل Футбол. Лига Чемпионов. Тренировка ФК Реал - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
نظر جالب کاکا در مورد مقایسه مسی و رونالدو

کاکا نخستین قرارداد حرفه‌ای خود را با باشگاه سائو پائولو در 15 سالگی امضا کرد، در سال 2003 او با 8.5 میلیون یورو به میلان پیوست و با میلان قهرمان سری آ و لیگ قهرمانان اروپا شد. کاکا در سال 2007 توانست برندهٔ جوایز بازیکن سال فوتبال جهان و توپ طلا شود. ستاره برازیلی پس از دوران پس از عملکردی موفق در میلان با 65 میلیون یورو راهی رئال مادرید شد. در آن زمان، این انتقال دومین انتقال گران‌قیمت تاریخ پس از انتقال 75 میلیون یورویی زین‌الدین زیدان بود. پس از گذراندن 4 فصل در اسپانیا، او در سال 2013 به میلان بازگشت و توانست صدمین گلش را برای این باشگاه به ثمر برساند. کاکا در پایان فصل 14–2013 به لیگ فوتبال آمریکا کوچ کرد و عضو باشگاه فوتبال اورلاندو سیتی شد. وی در سال 2015 توانست در نخستین بازی اش برای اورلاندو در MLS گل بزند. 

در رده ملی، کاکا نخستین بازی‌اش را برای برزیل در سال 2002 انجام داد و در ترکیب‌های تیم ملی برزیل برای جام‌های جهانی 2002، 2006 و 2010 انتخاب شد که با سلسائو در جام جهانی 2002 موفق به کسب به عنوان قهرمانی شد.

کاکا در دوران فوتبال ملی و باشگاهی خود 654 بازی انجام داد که 92 بازی ملی در کارنامه‌اش دیده می‌شود. وی همچنین 237 گل به ثمر رسانده است. وی یک قهرمانی سری آ، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرکاپ اروپا، جام باشگاه‌های جهان،‌ سوپرکاپ ایتالیا در میلان بدست آورده است. کاکا در رئال مادرید یک جام قهرمانی لالیگا و یک جام قهرمانی کوپا دل ری بدست آورده است. در عرصه ملی هم کاکا دو جام قهرمانی کنفدراسیون‌ها و یک جام جهانی کسب کرده است.

View this post on Instagram

A post shared by Squawka Football (@squawkafootball) on

View this post on Instagram

A post shared by Goal (@goalglobal) on

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала