Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رونی: پارک جی سونگ به اندازه رونالدو مهم بود

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر پارک جی سونگ ستاره کوریایی پیشین منچستریونایتد
پارک جی سونگ ستاره کوریایی پیشین منچستریونایتد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارک جی سونگ ستاره کوریایی منچستریونایتد با صفت در خدمت تیم بودن خود موفقیت های زیادی را کسب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نظر وین رونی در خدمت تیم بودنپارک جی سونگ باعث می شد تا او به اندازه کریستیانو رونالدو برای منچستریونایتد اهمیت داشته باشد. 

به نقل از سایت گل، پارک و رونالدو طی چهار سالی که هم تیمی بودند، به سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، یک قهرمانی در لیگ کاپ و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان دست پیدا کردند. در طول این سال ها تعریف و تمجیدهای زیادی از رونالدو شنیدیم ولی رونی به ما یادآوری می‌ کند که نباید زحمات هافبک پیشین تیم ملی کوریای جنوبی را هم نادیده گرفت.

View this post on Instagram

A post shared by Manchester United (@manchesterunited.cr7) on

"واقعا جالب بود چون اگر اسم کریستیانو رونالدو را جلوی یک پسر 12 ساله می‌ آوردی، او می گفت: «بله، او بازیکن شگفت انگیزی برای منچستریونایتد بود» اما اگر اسم پارک جی سونگ را بیاوری، شاید اصلا نشناسد که او چه کسی بود. با این حال ما یعنی کسانی که کنار پارک بازی کردیم، می دانیم او به همان اندازه در موفقیت های ما اهمیت داشت. به خاطر زحماتی که پارک برای تیم می کشید. چنین بازیکنانی ستاره نیستند، بلکه مهم ترین عناصر در دنیای ورزش محسوب می شوند. وقتی بدانی برای برنده شدن به چه چیزی نیاز است، آنگاه به اهمیت (در اولویت قرار دادن) پی می بری. فقط سبک بازی تیم نیست که موجب دستیابی به جام ها می شود، بلکه ذهنیت تیم هم اهمیت دارد. در خدمت تیم بودن یعنی آویزه گوش کردن دستورات سرمربی. یک بازیکن بی نظم می تواند کل طرح و برنامه یک تیم را بر هم بریزد."

View this post on Instagram

A post shared by park ji sung fan (@park_ji_sung0) on

رونی که در سالیان اخیر از مهاجم به هافبک تغییر پست داده است، از تفاوت وظایف این دو نقش اطلاع دارد.

 "تنها بازیکنی که می‌ تواند بر اساس سلیقه خودش کار کند، مهاجم مرکزی است. تا زمانی که خط میانی و خط دفاعی انسجام داشته باشند، مهاجم می تواند بدون بر هم زدن نظم تیم، از پست خودش خارج شود و یا دروازه بان را تحت فشار بگذارد. اما اگر یکی از هافبک های تیم جا بماند، آنگاه مهاجم تیم باید عقب برگردد یا اگر یکی از مهاجمان حریف در وسط زمین خالی باشد، یک مدافع میانی یا یکی از مدافعان کناری باید به او نزدیک شود. اگر یک هافبک در جای مناسب مستقر نباشد، می تواند بر روی تمامی بازیکنان حاضر در زمین تاثیر بگذارد. "

View this post on Instagram

⚽️🔴 #mufc #tbt

A post shared by Wayne Rooney (@waynerooney) on

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала